داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

رفع بوی بد بدن با روغن های گیاهی

احتمالا برای رفع بوی بد بدن از دئودورانت‌ها و اسپری‌های مختلف استفاده می‌کنید؛ اما روش‌های فراوان و موثرتری برای مقابله با بوی بدن وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید.

رفع بوی بد بدن

علت بوی بد بدن

به گزارش گیاه یاب به نقل از «کر۲» بوی بدن شما به فاکتورها و عوامل مختلفی وابسته است؛ به طور کلی بدن ما دارای دو نوع اصلی غدد عرق است: غدد آپوکرین و اکرین. غدد اکرین در سراسر بدن وجود دارند و وقتی گرم‌تان می‌شود، عرق تولید می‌کنند. غدد آپوکرین در نزدیکی فولیکول‌های مو قرار دارند (مانند ناحیه‌ی زیربغل).

وقتی تحت تاثیر استرس عاطفی مثبت یا منفی هستید، غدد آپوکرین عرق تولید می‌کنند. اگرچه به طور کلی عرق ناشی از این غدد بدون بو است، اما هنگام خارج شدن با باکتری‌های روی پوست ترکیب شده و بوی بد عرق به وجود می‌آید.

برای رفع بوی بد بدن چه باید کرد؟

همه‌ی ما عرق می‌ریزیم اما گاهی اوقات بوی بدن آن می‌تواند از کنترل خارج شده و مشکل ایجاد کند. در کنار دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضدعرق، می‌توانید از این چهار روش موثر برای رفع بوی بد بدن نیز بهره ببرید.

روغن‌های طبیعی

اگر تا به حال چیزی درباره‌ی خواص ضدمیکروبی روغن‌های طبیعی و گیاهی نخوانده‌اید، الان وقتش است که با آنها آشنا شوید. این روغن‌ها مصارف مختلفی دارند، از تمیز کردن منزل گرفته تا از بین بردن بوی بدن زیربغل‌ها؛ روغن‌های گیاهی دوستدار سلامت شما هستند. روغن رقیق درخت چای یا روغن رزماری را بر روی زیربغل‌ها بمالید تا میکروب‌های مزاحم این نواحی را از بین ببرید.

کاهش مصرف گوشت

همانطور که اشاره کردیم باکتری‌ها نقش مهمی را در بد بویی عرق بدن ایفا می‌کنند، اما عوامل فراوان دیگری نیز وجود دارند؛ ژنتیک، هورمون‌ها و حتی غذایی که می‌خورید در بد بویی عرق تاثیرگذار هستند. سعی کنید مصرف گوشت خود را کاهش داده و تنها به اندازه‌ی نیاز گوشت دریافت کنید.

مراجعه به دکتر

بیماری نیز یکی از عوامل بد بویی عرق است؛ اگر احساس می‌کنید که تعریق بدنتان افزایش پیدا کرده و یا از حد عادی کمتر شده است، ممکن است با یک بیماری روبه‌رو باشید و حتما لازم است که برای بررسی به پزشک مراجعه کنید.

بررسی هورمون‌ها

افزایش تولید هورمون کورتیزول در اثر زندگی استرس‌زا یا عدم تعادل در چرخه‌های قاعدگی، از علائم تنظیم نبودن هورمون‌ها در بدن هستند. سعی کنید عادت‌های روزانه‌ی خود را تغییر دهید تا یک زندگی بدون استرس و سالم را تجربه کنید. معمولا تغذیه‌ی ناسالم، کم تحرکی و کار کردن بیش از اندازه می‌تواند باعث افزایش کورتیزول شده و تعادل هورمون‌ها را در بدن برهم بزند.

برخی از عادت‌های سالم برای کاهش بوی بد بدن:

-دوش گرفتن منظم و به موقع

-پوشیدن لباس‌های مناسب که هوا در آنها جریان داشته باشد

-ترک دخانیات

-کاهش و ترک الکل

-دریافت ویتامین‌های لازم

-مصرف سبزیجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *