داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

گیاهان دارویی برای داشتن خواب راحت و عمیق

همه‌ی ما گاهی اوقات با کم‌خوابی مواجه می‌شویم که می‌تواند ناشی از هیجان، اضطراب، مصرف زیاد قهوه و… باشد. اما اگر اختلالات خوابی مانند دشواری در به خواب رفتن و یا نداشتن خواب عمیق را هرشب تجربه می‌کنید، باید به فکر راه چاره‌ای باشید.

خواب عمیق

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» اولین راه حلی که به ذهن اغلب مردم می‌رسد استفاده از داروهای خواب آور است. اما همانطور که می‌دانید داروهای شیمیایی عوارض مخصوص به خود را دارند. پس بهتر است به سراغ گیاهان دارویی بروید که طبیعی بوده و مضرات داروهای مصنوعی را ندارند. در ادامه به معرفی بهترین گیاهانی که به شما کمک می‌کنند یک خواب عمیق و راحت را تجربه کنید خواهیم پرداخت.

نکته‌ی مهم: فراموش نکنید که مصرف برخی از گیاهان دارویی به همراه داروهای دیگر و یا الکل می‌تواند مضر باشد. قبل از مصرف گیاهان دارویی با یک متخصص مشورت کنید.

فرنجمشک

این گیاه اثر آرام‌بخش دارد و در زمان قدیم برای بهبود آرامش و تمدد اعصاب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. می‌توانید از این گیاه بعنوان یک مکمل استفاده کرده و آن را به چای اضافه کنید. همچنین می‌توانید فرنجمشک را بر روی بالش بمالید. مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه می‌تواند به داشتن خواب عمیق کمک کرده و آرامش اعصاب را بهبود ببخشد. مراقب باشید که مصرف زیاد و بیش از حد فرنجمشک می‌تواند باعث بروز اضطراب گردد.

گیلاس زمستانی (پنیرباد خواب‌آور)

استرس یکی از عوامل اصلی بی‌خوابی است. و همانطور که احتمالا می‌دانید، افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن می‌تواند باعث شدت یافتن استرس گردد. مطالعات نشان می‌دهند که گیاه گیلاس زمستانی می‌تواند تولید کورتیزول را کنترل کرده و سطح استرس را به طور مداوم کاهش دهد.

همچنین خوب است بدانید که این گیاه به تنظیم کردن سطح قندخون نیز کمک می‌کند.

سنبل‌الطیب

این گیاه دارویی طعم خوشایندی ندارد اما برای بهبود کیفیت خواب مفید است. می‌توانید کپسول‌های سنبل‌الطیب را تهیه کرده و آنها را به چای اضافه کنید.

ترکیب سنبل‌الطیب با سایر گیاهان دارویی به داشتن خواب عمیق کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب سنبل‌الطیب و میوه‌ی گیاه رازک می‌تواند برای درمان بی‌خوابی موثر باشد.

خواب عمیق

بابونه

بابونه را برای خواص ضداضطرابش می‌شناسند. تحقیقات نشان می‌دهند که این گیاه می‌تواند برای رفع بی‌خوابی گاه‌وبی‌گاه و افزایش کیفیت خواب مفید باشد.

توجه داشته باشید که بابونه انواع مختلفی دارد، بابونه‌ی آلمانی بهترین نوع این گیاه است. می‌توانید از فروشگاه‌ها چای بابونه را تهیه کنید.

گل ساعتی

استفاده از این گیاه قبل از خوابیدن می‌تواند به شما کمک کند که خوابی عمیق داشته باشید. اگر از اضطراب رنج می‌برید، باید از گل ساعتی در طول روز چند مرتبه استفاده کنید. مصرف گل ساعتی برای کودکان و افرادی که مشکلات سلامتی دارند منعی ندارد.

پوست درخت ماگنولیا

پوست این درخت به تنظیم کردن سطوح کورتیزول کمک کرده و به شما آرامش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهند که ماگنولیا اگر با منیزیم ترکیب شود می‌تواند اثر بسیار قدرتمندتری داشته باشد. این گیاه می‌تواند برای درمان اضطراب، افسردگی و افزایش کیفیت خواب مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *