داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

روغن نارگیل برای جوانسازی پوست و بدن

روغن نارگیل از بهترین روغن های گیاهی برای سلامت بدن و پوست است از این روغن می توان برای جوان سازی پوست، درمان واریس، درمان مشکلات ناخن و درمان ریزش موی سر استفاده کرد و علاوه بر این فواید از زوغن نارگیل برای تهیه انواع شیرنیجات و پخت و پز نیز می توان استفاده کرد.

روغن نارگیل برای جوانسازی پوست و بدن نیز کاربرد دارد. از جمله مزایای روغن نارگیل برای  افراد می‌توان موارد زیر را نام برد:

تناسب اندام با روغن نارگیل

اگر دچار مشکل سلولیت درپا، شکم یا دست‌های خود هستید به جای استفاده از کپسول‌های چربی سوز که برای سلامت بدن بسیار مضراست و حتی می‌تواند باعث مرگ افراد شود، می‌توانید از ماساژپوست با روغن نارگیل استفاده کنید.

به این منظور شب‌ها قبل از خواب، مقداری روغن نارگیل و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و مناطق دچار سلولیت را به آن آغشته کنید، با تکرار مداوم این کارپس از مدتی سلولیت‌ها از بین می‌روند و می‌توانید به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا کنید.

جوانسازی پوست صورت با روغن نارگیل:

روغن نارگیل دربسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای حفظ زیبایی و جلوگیری از بروز چین و چروک، جوش صورت و انواع لکه‌ها می‌توانید از ماسک روغن نارگیل استفاده کنید.

به این منظور شب‌ها قبل از خواب پوست صورت خود را شسته و خشک نمایید وآن را به روغن نارگیل آغشته کنید. نارگیل حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند به ترمیم بافت صورت و نیز بازسازی و جوانسازی آن بپردازد.

درمان واریس پا با نارگیل:

رگ‌های دچار واریس علاوه برایجاد ظاهر نازیبا دربدن می‌توانند زمینه ساز سکته مغزی و قلبی به دلیل احتمال جدا شدن لخته خونی و حرکت آن در مسیر رگ‌ها شوند به همین دلیل درمان این عارضه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای درمان رگ‌های واریسی می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید و هرروز موضع دچار عارضه را با روغن نارگیل ماساژ دهید و به تدریج واریس برطرف می‌شود.

درمان مشکلات ناخن با روغن نارگیل:

اگربه خاطر اپیلاسیون انگشتان دست یا کمبود ویتامین کناره ناخن‌های دست شما ملتهب و دردناک شده می‌توانید با ماساژ انگشتان دست با روغن نارگیل ظرف چند روز این مشکل را برطرف کنید.

درمان ریزش موی سر با روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک معجزه طبیعی برای سلامت موها، جلوگیری از ریزش و تحریک رشد مجدد آن‌ها است. روغن نارگیل را می‌توانید به عنوان ماسک روی مو نیم الی یک ساعت قبل از استحمام استفاده کرده و سپس آن را با شامپو بشویید. استفاده منظم از این روغن نارگیل باعث پرپشتی و سلامت مو‌ها می‌شود.

کرم مرطوب کننده دست و بدن با روغن نارگیل:

به جای خریدن کرم‌های مرطوب کننده گرانقیمت که دارای ترکیبات شیمیایی آلرژی آور هستند می‌توانید از روغن نارگیل به تنهایی استفاده کنید وآن را پس از استحمام یا شستشوی دست برای رطوبت رسانی به بدن استفاده کنید.

روغن نارگیل علاوه برایجاد رطوبت درپوست، مانع از افتادگی و چین و چروک درآن می‌شود.خوردن روغن نارگیل به صورت خام، آبمیوه یا مخلوط با شیر برای سلامت بدن و دستگاه گوارش بسیار مفید است ومانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *