داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

روغن مورچه ،فواید و عوارض آن

بیشتر افراد روغن مورچه را برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنند. درمانگران طب سنتی اولین محصولی که برای از بین بردن موی زائد پیشنهاد می‌کنند، روغن مورچه است. اما از نظر علمی استفاده از این روغن برای رفع موی زائد، اثبات نشده است. با این وجود، افرادی که از این روش استفاده کرده اند، دو دسته می‌شوند. گروهی نتیجه‌ای ندیده‌اند، ولی گروه دیگر شاهد کم شدن موهای زائد بدن‌شان بوده‌اند. در ادامه مطلب با عطارباشی همراه باشید.

روغن مورچه

نحوه‌ی مصرف روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد

  1. ابتدا موهای محل مورد نظر با دقت و به آرامی به وسیله (نخ- موچین- موم یا فنر) از ریشه کنده شود. (بدیهی است تیغ، ژل، کرم و یا پودرهای موبر موثر نخواهند بود.)
  2. پوست پاکسازی شده را با ۱۰ الی ۲۵ قطره (بسته به سطح پوست) از روغن مورچه چرب کرده و مدتی ماساژ دهید. پس از ۲ ساعت بشویید.
  3. موارد ردیف ۲ به مدت ۳ تا ۵ روز و حداقل روزی ۳ بار تکرار شود.
  4. موهایی که از ریشه در نیامده باشد مجددا رشد می‌کند که با تکرار کامل و دقیق‌تر طی ۲ تا ۳ مرحله پوست برای همیشه کاملا عاری از مو می‌شود.

نکته: درمانگران طب سنتی تاکید دارند که در صورت استفاده از روغن مورچه برای از بین بردن موی زائد در دختران، آن را برای دستگاه تناسلی‌شان استفاده نکنید، چرا که احتمال ریسک نازایی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

نحوه‌ی مصرف روغن مورچه برای افزایش شنوایی

درمانگران طب سنتی برای درمان این عارضه به بیمارانشان توصیه می‌کردند که مقدار مشخصی از این روغن  را درون گوش بچکانند و برای درمان اقدام کنند.

استفاده از این روغن باید با نظر متخصص باشد.  اگر فردی خودسرانه این روغن را در گوشش بریزد، چون احتمال وجود زخم یا پارگی کوچک و نامحسوس در گوشش وجود دارد، ممکن است موجب بروز عفونت و آلودگی در گوش و با اختلال‌های شنوایی در این ناحیه روبه‌رو شود. بنابراین توصیه‌ی ما به مخاطبان این است که هرگز بدون تجویز و مشورت با متخصص طب سنتی سراغ داروهای طبیعی و گیاهی نروند و آن‌ها را بی‌رویه مصرف نکنند.

نحوه‌ی مصرف روغن مورچه برای نوزادان

برخی مردم که صاحب نوزاد دختر پرمو می‌شوند دل‌ نگران می‌شوند که دخترشان در آینده مشکلات زیادی داشته باشد. در‌حالی‌که ممکن است آنچه به نام روغن مورچه به آن‌ها ارائه می‌شود، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکیبات دیگری داشته باشد که پوست نوزاد را دچار مشکل کند و عوارضی برای او به همراه داشته باشد. حتی اگر این روغن، روغن مورچه باشد به دلیل آنکه ممکن است مقدار قابل ملاحظه‌ای اسید فرمیک در آن وجود داشته باشد می‌تواند موجب سوختن پوست یا از بین رفتن ریشه‌ی موهای نوزاد که به صورت کرک در آمده، شود و حتی پوست نوزاد را تیره و سیاه رنگ کند.

عوارض روغن مورچه

تاکنون عوارضی برای این محصول وجود نداشته است، اما باید توجه داشت که:

– از مصرف آن در اطراف چشم یا پوست آسیب دیده خودداری کرد.

– این محصول مصرف خوراکی ندارد.

– این روغن به دلیل داشتن فرمیک اسید در صورت مصرف زیاد باعث تیرگی و سوختن پوست به خصوص در نوزادان می‌شود.

– مصرف آن برای نوزادان و در دوران بارداری با اجازه پزشک ممکن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *