داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص گل لادن ، ملین طبیعی

گل لادن به عنوان یکی از گیاهان تزئینی شناخته می‌شود، اما باید بدانید این گل علاوه بر رنگ‌های زیبا، خواص درمانی نیز دارد. اگر جزو افرادی هستید که جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌تان را پر از داروهای رنگارنگ نمی‌کنید و اعتقادی به داروهای امروزی ندارید، در ادامه به عطارباشی همراه باشید.

لادن

گیاه شناسی

لـادن گیاهی بوته ای و یک ساله با ساقه های بالا رونده است که ارتفاع آن به چند متر می رسد. این گیاه برگ های مدور و درشت به رنگ سبز متمایل به آبی مصرف خوراگی دارد. گل های لادن نیز شیپور مانند و به رنگ زرد و نارنجی هستند. بیشتر بخش های این گیاه به ویژه برگ هایش طعم شاهی می دهد، به همین دلیل به آن شاهی هندی نیز می گویند. تکثیر آن از طریق کاشت بذر در اواخر اسفند و قلمه زدن در اواخر تابستان انجام می شود.

ضد سرماخوردگی است

گل لـادن یکی از بهترین داروهای گیاهی برای سرماخوردگی است و سرفه، برونشیت و درد گلو و سینه را از بین می برد. گلبرگ ها و برگ ها ی خشک گل لادن را دم کرده و میل کنید. این دم کرده، تب را پایین می آورد و خواب آور است.

لادن ملین است

دانه های خشک لادن ملین قوی هستند و مصرف شان دفع را آسان می کند. به این منظور، ۷۰ گرم دانه ی خشک گل لادن را پودر کرده و ۱۵۰ گرم عسل به آن اضافه کنید. تا زمان بهبودی روزانه سه قاشق چای خوری از آن میل کنید.

ضد ریزش موهاست

گل لادن سلامت موهای شما را حفظ می کند و باعث درخشندگی و تقویت موها می شود. به این منظور، داخل یک لیتر آب، یک مشت برگ، کلبرگ و دانه های خشک لادن بریزیدو اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. وقتی این جوشانده خنک شد، موهای تان را با شامپو بشویید و این محلول را روی موهای تان بریزید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس موهای تان را آب بکشید.

خواص دیگر

گلبرگ های تازه ی این گیاه را داخل سالاد بریزید و میل کنید تا از عفونت معده و روده ها پیشگیری کند.

برگ و گل گیاه لادن باعث تصفیه خون و درمان اسکوروبت می شود.

ضماد له شده ی گیاه تازه ی آن بر سر پیاز مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

سبب تقویت قلب و باز شدن رگ های خون می شود.

منبع: نیک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *