تغذیه و تناسب اندامورزش

بررسی فواید تمرینات قدرتی

دویدن یا راه رفتن روی تردمیل بسیار مفید است؛ به سلامتی قلب و بهبود خلق‌و‌خو کمک می‌کند. اما حتما سعی کنید در کنار تمرینات هوازی، از تمرینات قدرتی و فواید بی‌نظیر آنها نیز بهره ببرید.

تمرینات قدرتی

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» در ادامه به بررسی فواید تمرینات قدرتی می‌پردازیم.

بهبود کیفیت خواب

تنها نیم ساعت تمرین قدرتی می‌تواند یک خواب با کیفیت و راحت شبانه را تضمین کند. مطالعات نشان می‌دهند تمریناتی مانند «جلوبازو خمیده» و «پرس پا» اگر در صبحگاه انجام شوند، می‌توانند تاثیر چشمگیری در بهبود کیفیت خواب شما داشته باشند.

احساس جوانی می‌کنید

وقتی به ۵۰ سالگی می‌رسید احتمال اینکه به سندرم کم‌ماهیچگی مبتلا شوید افزایش می‌یابد. این سندرم باعث می‌شود تا قدرت و حجم عضلانی‌تان را از دست بدهید. بهترین راه برای پیشگیری از این عارضه، انجام تمرینات قدرتی است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که وزنه زدن به حفظ قدرت و عملکرد عضلات در هنگام افزایش سن کمک می‌کند.

تقویت استخوان‌ها

تمرینات قدرتی فقط به عضلات کمک نمی‌کنند، مطالعات نشان می‌دهند که این تمرین‌ها برای تقویت استخوان‌ها نیز مفید می باشند. امکان اینکه ورزش قدرتی خطر زمین خوردن و اثرات آن را در سالمندان کاهش دهد، بالا است.

مفید برای کودکان

محققین باور دارند که انجام تمرین‌های قدرتی مانند صخره‌نوردی و شنا زدن در کودکان بین ۱۰ تا ۱۲ سال، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت کمک می‌کند. همچنین کودکانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند، دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتری هستند. هر چه شاخص توده بدنی کمتر باشد، چربی بدن کمتر بوده و سطوح آمادگی قلبی – ریوی در فرد بالاتر هستند.

کاهش سایز کمر

برای کاهش سایز، ۲۰ دقیقه رو تردمیل بهتر است یا ۲۰ دقیقه وزنه زدن؟ اگر می‌خواهید عضلات شکمی را هدف قرار دهید، گزینه‌ی دوم انتخاب بهتری است. مطالعات نشان می‌دهند که انجام ۲۰ دقیقه تمرین قدرتی در طول روز کمک می‌کند تا چربی‌های شکم از بین رفته و بازنگردند.

کالری می‌سوزانید

بافت عضلانی نسبت به بافت چربی، کالری بیشتری می‌سوزاند؛ پس انجام ورزش قدرتی و حجم دادن به عضلات کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *