داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

پاکسازی روده‌ها با داروهای گیاهی (۲)

یونجه

یونجه یکی از گیاهان موثر برای پاکسازی روده‌ی بزرگ است و مصرف آن باعث سم‌زدایی دستگاه ادراری، تصفیه‌ی کبد و خون، تسهیل اجابت مزاج و کاهش کلسترول می‌شود.

شما می‌توانید از برگ‌های یونجه دمنوش تهیه کنید یا آن را به سوپ و سالاد‌های خود اضافه کنید.

افرادی که دچار سرطان نقرس یا بیماری‌های خودایمنی هستند و زنان باردار از یونجه یا مکمل آن استفاده نکنند.

گیاه گندم

در طب سنتی ایران از گیاه گندمک برای پاکسازی سموم و مواد زائد از بدن و تقویت عضلات روده و معده استفاده می‌شده است‌. این گیاه همچنین یبوست را نیز درمان می‌کند. برای استفاده از این گیاه با پزشک طب سنتی مشورت کنید.
مقداری آب را در ظرفی بریزید و به مدت چند دقیقه بجوشانید، سپس شعله را خاموش کنید. آب جوش را در یک فنجان بریزید، دو قاشق غذاخوری گندمک خشک شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. ترکیب را صاف کنید و بنوشید.

لوبیا و عدس

حبوبات منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر و از جمله داروهای خانگی برای پاکسازی روده بزرگ هستند. از میان حبوبات، لوبیا و عدس بهترین انتخاب برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و کاهش التهاب‌ اند، زیرا فیبر پرو بیوتیک آن‌ها باکتری‌های بد را کاهش می‌دهد و در نتیجه سموم بدن‌تان را از بین می‌برد.
برای پاکسازی روده‌ی بزرگ، لوبیا و عدس را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

تخم رازیانه

از تخم رازیانه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و پاکسازی روده‌ها استفاده می‌شود. فیبر دانه‌های رازیانه سموم سرطان‌زا و مواد زائد را از بدن خارج و مشکلات هضم را درمان می‌کند.
نصف قاشق چای‌خوری‌ تخم رازیانهی خرد شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، سپس محلول به‌دست آمده را بنوشید.

ریواس

گیاه ریواس خاصیت قابض دارد و مواد زائد در بدن‌ و پلاک‌هایی که در دیواه‌ی روده‌ها تشکیل می‌شود را ‌از بین ببرد.
ریواس و مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید و ترکیب را به مدت چند دقیقه بجوشانید، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. می‌توانید مقداری آب لیمو و عسل به دمنوش اضافه کنید، سپس آن را بنوشید.

آب گلابی

گلابی یکی از میوه‌های پرخاصیت تابستانی است و مصرف این میوه و آب آن از یبوست پیشگیری کرده و رورده‌ی بزرگ را پاکسازی می‌کند.
به این منظور، به مدت دو هفته، هر روز صبح آب یک عدد گلابی را بگیرید، کمی عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

روغن کنجد

روغن کنجد یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای تهیه‌ی انواع غذاها و سالادهاست و مصرف آن مورد تایید متخصصان طب سنتی است. یکی از خواص این روغن شگفت‌انگیز، کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارشی، رفع یبوست و پاکسازی روده‌هاست. مصرف روغن کنجد همچنین باعث کاهش فشار خون و کلسترول می‌شود.
اگر به دانه‌های گیاهی حساسیت ندارید، هر روز صبح دو تا سه قاشق روغن کنجد میل کنید.

سیر

سیر ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد انگل است، به همین دلیل مصرف آن سموم و میکروب‌های بیماری زا دستگاه گوارش و روده‌ی بزرگ را از بین می‌برد، التهاب را کاهش می‌دهد و جذب مواد مغذی را تقویت می‌کند.
سیر خام بخورید یا سیر له شده را به انواع غذاهایی که در خانه تهیه می‌کنید،اضافه کنید.

کرفس

کرفس دارای فیبر فراوانی است و مصرف سبزی یا آب کرفس به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک زیادی می‌کند.
برای پاکسازی روده‌ها ، هفته‌ای دوبار، آب چند شاخه کرفس را بگیرید و بنوشید.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *