درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

انسان‌ها بیش از ۱۲۵ سال عمر نمی‌کنند.

انسان‌ها بیش از ۱۲۵ سال عمر نمی‌کنند؟!

بسیاری از انسان‌ها اصلا علاقه‌ای ندارند که به مرگ فکر کنند، اما همه ما می‌دانیم که مرگ هم از واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیر در جهان انسان‌ها است. یکی از مطالعات سال گذشته نشان داد که احتمال زنده ماندن انسان‌ها بیشتر از ۱۲۵ سال تقریبا غیرممکن است و همین مساله بسیاری از مردم جهان را ناامید کرد.

با این‌حال، گروهی از محققان اخیرا اعلام کرده‌اند که به نظرشان چنین موضوعی واقعیت ندارد و درواقع نمی‌توان هیچ محدودتی برای طول عُمر انسان‌ها تعیین کرد. گزارشی از مطالعه آنان در Nature منتشر شده است.

آنان در این گزارش، علاوه بر مخالفت با یافته‌های سال گذشته محققان، استدلال‌های خودشان را در این راستا مطرح کردند که افزایش سن انسان‌ها لزوما نمی‌تواند مساله محدودی باشد. به‌گفته آنان، هنوز بسیار زود است بپذیریم که طول عُمر انسان‌ها دارای مرز حداکثری مشخصی است.

این محققان باور دارند که با پیشرفت علم در دهه‌های آینده، شانس زندگی طولانی‌تر نیز برای انسان‌ها بیشتر می‌شود. برای مثال، دکتر هیکیمی (ژنتیک‌شناس در دانشگاه مک‌هیل) از سال ۱۹۶۸ به بعد، وضعیت طول عُمر افرادی که بیشتر از دیگران عمر می‌کنند را هر سال بررسی می‌کند. یافته‌های این متخصص نشان می‌دهند که طول عمُر انسان‌ها از نظر میزان میانگین و میزان حداکثر، در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر هیکیمی می‌گوید: «وقتی که میانگین عمر انسان‌ها در دهه‌های گذشته حدود ۵۰ سال بود، زندگی تا ۸۰ سالگی طولانی و عجیب به نظر می‌رسید. امروزه هم که متوسط طول عمر به ۸۰ تا ۹۰ سال رسیده است، زندگی تا ۱۱۰ یا ۱۲۰ سالگی طولانی و خاص به نظر می‌رسد. بنابراین، با رشد متوسط طول عمر در دهه‌های آینده، زندگی‌های طولانی‌تر هم بیشتر خواهند شد».

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *