داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

بی قراری پا هنگام خواب و درمان های خانگی برای آن

بی قراری پا وضعیتی است که در آن پا یا پاهای شما به طور ناخواسته حرکت می‌کنند و در واقع تکان خوردن آنها دست شما نیست. بی قراری پا هنگام خواب یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز بی‌خوابی و کم‌خوابی گردد.

بی قراری پا هنگام خواب

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» حدودا ۱۰ درصد از مردم با تکان خوردن ناخواسته‌ی پاها مواجه هستند که این اختلال سیستم عصبی با نام «سندرم بی‌قراری پا» شناخته می‌شود. برای مقابله با این عارضه می‌توانید به پزشک مراجعه کرده و از داروهای مختلفی استفاده کنید که علائم این وضعیت را کاهش می‌دهند. اما مهم است بدانید که داروهای شیمیایی همیشه با عوارضی همراه هستند و در مرحله‌ی اول بهتر است برای حل مشکلات ابتدا به سراغ نسخه‌های طبیعی و خانگی بروید.

مواردی که در ادامه معرفی می‌شوند درمان‌های خانگی برای بی قراری پا هنگام بوده و می‌توانند علائم این سندرم را کاهش دهند.

۱.دوش آب داغ ( تا جایی که توان تحمل کردن داغی آب را دارید) قبل از خواب. با برس مخصوص دوش پاهای خود را مالش دهید، سپس با حوله خودتان را خشک کرده و به رختخواب بروید.

۲.تمرینات جهشی پا قبل از خواب. انجام این تمرینات (Leg lunge) قبل از خواب می‌تواند به کاهش بی قراری پا کمک کند. برای هر پا ۳۰ بار حرکت را تکرار کنید.

بی قراری پا هنگام خواب

۳.کرم‌ها و پمادهای منتول. مالیدن این کرم‌ها قبل از خوابیدن می‌تواند به کاهش بی قراری پا هنگام خواب کمک شایانی کند. تنها نکته‌ی منفی استفاده از محصولات منتول این است که بوی شدیدی داشته و ممکن است برای افرادی خوشایند نباشد.

اگر از بی قراری پا رنج می‌برید و یا اطرافیانتان دچار این وضعیت هستند، حتما این روش‌های خانگی را امتحان کنید. به احتمال زیاد مشکلتان به طور چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت حتما به متخصص مراجعه کرده و مشورت دریافت کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *