تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

چگونه از شر چربیهای زیر بغل راحت شویم؟

چربی زیر بغل و این مسئله که چگونه از چربیهای زیر بغل راحت شویم؟ مشکلی است که در همه افراد وجود دارد؛ پس دیگر احساس بدی در مورد آن نداشته باشید.

در حقیقت، چربی‌سوزی موضعی وجود ندارد و به‌نظر راه‌حل ساده‌ای برای برداشتن این بافت وجود ندارد. براساس ژنتیک، افراد چربی را در قسمتهای خاصی ذخیره می‌کنند؛ بنابراین اگر سعی دارید در قسمت خاصی از بدن، چربی‌سوزی کنید باید تمرکزتان بر چربی‌سوزی کل بدن به‌علاوه هدف قرار دادن عضلات قسمت مورد نظرتان باشد.

چگونگی تغذیه

به‌طور کلی، اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید کالری دریافتی شما کمتر از کالری مصرفی‌تان باشد. کالری‌های دریافتی را بر طبق درشت‌مغذیها این‌گونه دسته‌بندی کنید:

  • کربوهیدرات
  • پروتئین
  •  چربی

نصف کالری دریافتی باید از کربوهیدراتها مانند گروه غلات کامل همچون (پاستا)، گروه سبزیجات (سیب‌زمینی)، (ذرت) و گروه حبوبات و گوشت (نخود و تخم‌مرغ) باشد. ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر نیز باید از غذاهایی که سرشار از پروتئین است مانند مرغ، تخم مرغ، اسفناج و لوبیا تشکیل شده باشد و ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی مانده به چربی اختصاص داده شود. سعی کنید منابع سالم همچون آجیلها و روغن زیتون را انتخاب کنید.

چربیها را زیاد مصرف نکنید: یک گرم چربی دارای ۹ کالری است که از کربوهیدرات و پروتئین کالری بیشتری دارد (۴ کالری هر گرم) .

برنامه باشگاه

بهترین برنامه و تمرین برای چربی‌سوزی، تمرینهای قدرتی است. افزایش توده عضلانی به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانید. برای حداکثر کالری‌سوزی بر روی بزرگترین و قوی‌ترین عضلات بدن شامل عضلات سرینی و چهار سر ران تمرکز کنید. می‌توانید این انبار قدرت را با حرکتهایی مانند اسکوات، لانگز، پرس سینه و قایقی تقویت کنید. بهتر است هر روز در تقویت یک گروه از عضلات سعی داشته باشید.

در مورد زیر بغل، دو گروه عضلات یعنی سینه و عضلات پشت نقش دارند:

  • حرکت عضلات سینه: حرکتهایی همچون پول آپ، چین آپ و پول دان با سیم‌کش
  • حرکت عضلات پشت: پرس سینه، فلای سینه، پوش آپ و پرس شانه

نکته: بهتر است بین تمرین سینه و پشت یک یا دو روز فاصله بگذارید تا عضلات به حالت قبل برگردند.

از وزنه‌های سنگین نترسید.

بهترین راه برای چربی‌سوزی و افزایش ضربان قلب تمرین با وزنه سنگین با تکرارهای متعادل است. وزنه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید با رعایت شکل درست ۸ تا ۱۲ تکرار داشته باشید. اگر نتوانید شکل درست را داشته باشید، یعنی وزنه خیلی سنگین است و اگر تکرارها بیشتر شود، یعنی وزنه خیلی سبک است.

برای تمرینهای هوازی نیز بهتر است تمرینهای پر شدت همچون تمرین متناوب را انتخاب کنید، البته نه اینکه ۳۰ دقیقه بر روی تردمیل بدوید.

در نتیجه شما نمی‌توانید به‌صورت موضعی چربیهای زیر بغل را کم کنید؛ اما می‌توانید به‌طور کلی متناسب‌تر شوید که این در نهایت بر روی زیر بغل نیز تاثیر می‌گذارد.

منبع:  فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *