داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

رفع زخم‌ها با کالاندولا

کالاندولا نوعی گل نارنجی رنگ و زیبا است که به گونه‌ای از آن گل همیشه بهار نیز گفته می‌شود. علاوه بر زیبایی چشم‌نواز، این گل خواص فراوانی نیز دارد. از قرن دوازدهم تا به الان از این گل بعنوان ترکیبی دارویی برای بهبود زخم‌ها، درمان گزش حشرات، درمان وضعیت‌های قارچی و سایر مشکلات پوستی استفاده می‌کنند.

کالاندولا

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» در ادامه قصد داریم شما را با بهترین خواص کالاندولا آشنا کنیم.

تسکین گزش حشرات

یکی از بهترین داروها برای تسکین گزش حشرات و خارش ناشی از گزش، پمادهای کالاندولا است که از گذشته انتخابی عالی برای درمان نیش حشرات بوده‌اند.

درمان قوز شست پا

در طب سنتی یکی از داروهای طبیعی برای درمان قوز شست پا و تسکین درد و التهاب ناشی از این عارضه، گل کالانـدولا می‌باشد. دو تا سه مرتبه در روز و به مدت یک هفته پماد کالاندولا را برروی قوز شست پا بمالید تا دردتان تسکین یابد.

تسکین درد ناشی از اشعه درمانی

در مطالعه‌ای که بر روی گروهی از زنان مبتلا به سرطان سینه انجام شد، کالاندولا تاثیری مثبتی در کاهش درد و ناراحتی پوستی ناشی از اشعه درمانی داشت و حتی نسبت به داروهای شیمیایی رایج برای این مشکل، عملکرد بهتری داشت.

مبارزه با ژنژیویت

کالاندولا حاوی خواص ضدباکتریایی بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند، این خواص برای درمان ژنژیویت یا التهاب لثه بسیار مفید هستند. التهاب لثه یکی از عارضه‌های خفیف و شایع لثه‌ای است که باعث تحریک، ورم و التهاب لثه‌ها می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از دهان‌شویه کالاندولا می‌تواند برای درمان ژنژیویت مفید باشد.

کالاندولا

ترمیم پوست

تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره‌ی کالانـدولا می‌تواند برای سلول‌های پوستی انسان همانند آنتی‌اکسیدان عمل کرده و به روند ترمیم آنها کمک شایانی کند.

رفع زخم‌ها با کالاندولا

پماد کالانـدولا انتخابی عالی برای درمان و رفع زخم‌ها میباشد. در واقع مطالعات نشان می‌دهند که کالاندولا باعث افزایش تعداد سلول‌های سیستم ایمنی بدن شده و همین موضوع منجر می‌شود تا سرعت فرآیند بهبود زخم‌ها در بدن انسان سرعت بیشتری پیدا کند. سلول‌های سیستم ایمنی وظیفه‌ی نابودی باکتری‌های مضر، ویروس‌ها و قارچ‌ها را بر عهده دارند.

نکته: برای استفاده از پماد یا عصاره‌ی کالانـدولا حتما با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از خواص این گیاه شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *