تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

تغذیه سالم برای کودکان با انرژی زاها

« من گشنمه! خوراکی بده! » این جمله‌ای است که فرزندان هر روز آن را به زبان آورده و به پدر و مادر خود می‌گویند. اما والدین باید حواسشان را جمع کنند که به فرزند خود خوراکی‌های فرآوری شده و مضر ندهند. مواد غذایی مانند آبمیوه‌های صنعتی و شکلات‌ها چیزی جز کالری خالی نیستند. برای آشنایی با دانستنی‌های تغذیه سالم برای کودکان با ما همراه باشید.

تغذیه سالم برای کودکان

سالسا آناناس

به گزارش عطارباشی به نقل از «فودنتورک»، در فصل تابستان کودکان بعد از بازی کردن و خسته شدن به دنبال یک خوراکی تازه و طراوت بخش هستند. سالسا آناناس بهترین انتخاب در چنین شرایطی است. برای تهیه‌ی آن کافیست تکه‌های آناناس را به همراه تکه‌های فلفل دلمه‌ای قرمز درون یک کاسه ریخته و به آن هالاپینیو، پیاز، آب لیمو و گشنیز اضافه کنید و در کنار چیپس‌های غلات کامل سرو کنید.  آناناس و فلفل دلمه‌ای از منابع بسیار خوب ویتامین ث هستند که به تقویت سیستم ایمنی کودک شما کمک می‌کنند.

پارفه ماست

پارفه ماست نوعی دسر است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید و وقتی کودکتان از مدرسه آمد، بعنوان یک خوراکی سالم با پارفه از او پذیرایی کنید. کافیست مقداری ماست چکیده را به همراه توت‌های یخ زده و گرانولا به صورت لایه‌ای درون یک کاسه یا لیوان بریزید. اغلب کودکان از پارفه ماست لذت می‌برند و می‌توانید بعنوان یک میان وعده از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که فرزندتان یک خوراکی سالم و سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را دریافت می کند.

تغذیه سالم برای کودکان با انرژی زاها

خوراکی‌های انرژی زا انتخابی خوب برای عصرانه‌ی کودکان هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را در خانه تهیه کنید. مقداری خرما و مغزهای آجیل را در دستگاه غذا ساز مخلوط کنید و ماده‌ی بدست آمده را به شکل توپ‌های کوچک درست کنید و بر روی آنها خرده‌های نارگیل خشک شده بپاشید. خرما سرشار از فیبر و مواد مدنی مانند پتاسیم، آهن و منیزیم بوده و بسیار برای کودکان مناسب می‌باشد.

تغذیه سالم برای کودکان

نان تست سبوس دار به همراه پنیر ریکوتا

این خوراکی را می‌توانید در طول روز و یا در وعده‌ی صبحانه به کودک‌تان دهید. مقداری پنیر ریکوتا را با عسل ترکیب کرده و بر روی نان سبوس دار بمالید. سپس مقداری تمشک را بر روی پنیر قرار داده و همچنین کمی پودر دارچین بر روی آنها بپاشید. پنیر ریکوتا سرشار از پروتئین و کلسیم بوده و تمشک نیز منبع خوبی از فیبر می‌باشد که به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

سالاد تن ماهی به همراه کراکرهای غلات کامل

اغلب کودکان و حتی بزرگسالان مقدار پیشنهاد شده‌ی غذاهای دریایی که ۲ تا ۳ وعده در هفته می‌باشد را مصرف نمی‌کنند. غذاهای دریایی بسیار برای سلامت مغز و قلب مفید و ضروری هستند. برای اینکه کودکتان از فواید این غذاها غافل نشود این خوراکی را برای او تهیه کنید: تن ماهی بدون روغن را با سس مایونز کم چرب ترکیب کرده و خرده‌های هویج را به آن اضافه کنید، سپس این سالاد را بر روی کراکر‌های غلات مالیده و سرو کنید. این خوراکی را می‌توانید تا چند روز در یخچال نگه دارید.

تست سالمون و آووکادو

وقتی می‌خواهید برای کودک خود خوراکی تهیه کنید، باید به فکر این باشید که حفره‌های تغذیه‌ای او را پُر کرده و مواد غذایی مورد نیاز بدن او را تامین کنید. نان تست سبوس دار تهیه کنید و بر روی آن‌ها آووکادوی له شده را بمالید و تکه‌های سالمون دودی را بر روی آنها قرار دهید. این لقمه‌های تست سرشار از چربی های سالم دوستدار قلب بوده و پروتئین و امگا ۳ را در خود جای داده‌اند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *