داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

۳ ماده طبیعی محافظت کننده پوست

زمانی که بحث محافظت از پوست مطرح می‌شود، اغلب مردم به محصولات آرایشی و بهداشتی پز زرق و برق فکر می‌کنند. در صورتی که بسیاری از این محصولات طبیعی نبوده و حاوی مواد شیمیایی هستند که در دراز مدت باعث آسیب رسیدن به پوست‌تان می‌شوند. برای محافظت از پوست و جلوگیری از پیروی زودرس بهتر است به سمت مواد ۱۰۰% طبیعی و خانگی بروید.

محافظت از پوست

اسید هیالورونیک

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲»، این اسید یک ماده‌ی طبیعی است که توسط بدن ما تولید می‌شود و به حفظ رطوبت و کلاژن کمک می‌کند. استفاده‌ی موضعی از این ماده به بهبود رطوبت پوست کمک کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد، از همه بهتر این ماده هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد.

روغن های صورت

این روغن‌ها ابزاری عالی برای به وجود آوردن یک مانع بین پوست شما و هوای بیرون می‌باشند. روغن‌های صورت به نگهداری آب در پوست کمک کرده و از بخار شدن آن جلوگیری می‌کنند. همچنین این روغن‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی بوده که برای مقابله با رادیکال‌های آزاد و کاهش علائم پیری مفید می‌باشند. بهترین زمان برای استفاده از روغن‌های صورت زمانی است که صورتتان مرطوب می‌باشد.

اسیدهای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی

اسیدهای آلفا هیدروکسی ( AHAs ) نوعی از اسیدهای طبیعی هستند که در میوه‌ها و قند آنها یافت می‌شوند، از آن طرف اسیدهای بتا هیدروکسی مشتقات پوست درخت بید و آسپرین هستند. این ۲ ماده فواید بی‌نظیری برای بهبود وضعیت پوست و حفاظت از پوست دارند، به طور مثال این اسیدها سلول‌های مرده پوست را از بین برده و از تشکیل حفره‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *