داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان التهاب با نسخه های طبیعی

بیماری‌های قلبی همواره یکی از داغ‌ترین مباحث دنیای بهداشت و سلامتی هستند. وجود مقالات فراوان درباره‌ی سلامت قلب به پیشگیری از حملات قلبی کمک فراوانی می‌کند. اما فراموش نکنید که سلامت عروق نیز اهمیت بالایی دارند، زیرا خون مورد نیاز مغز از طریق این رگ‌ها تامین می‌گردد. سکته مغزی در اثر نرسیدن خون مناسب به مغز پدید می‌آید و برای جلوگیری از این مشکل خطرناک باید به فکر درمان التهاب در بدن باشید.

درمان التهاب

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی گرین»، شناخته شده‌ترین عوامل در بروز بیماری‌های عروق مغزی عبارتند از: فشارخون بالا، چربی بالا، دیابت، سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی، ژنتیک، بیماری‌های خودایمنی مانند اختلالات خونی، داروها و مواد مخدر، استرس، تغذیه نامناسب، مشکلات خواب، سن و سال، سابقه‌ی قبلی سکته مغزی یا حملات قلبی. تمامی این عوامل دارای یک نقطه‌ی مشترک هستند و آن هم التهاب می‌باشد که رگ‌های خونی در بدن را هدف قرار می‌دهد.

در ادامه به معرفی نسخه های طبیعی برای کاهش و درمان التهاب در بدن می‌پردازیم.

رژیم غذایی گیاهی

غذاهای گیاهی حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و ترکیبات ضروری مورد نیاز ما هستند. گیاهان فشار خون را کاهش داده و به کنترل گلوکز کمک می‌کنند که در نهایت به کاهش و درمان التهاب منجر شده و حتی در کاهش وزن شما موثر هستند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از مصرف محصولات حیوانی که ملتهب کننده هستند خودداری کنید.

خواب با کیفیت

اگر به آپنه خواب مبتلا هستید بهتر است سریعتر به دنبال درمان آن باشید. آپنه خواب وضعیتی است که فرد هنگام خوابیدن با وقفه تنفسی مواجه می‌شود، این مشکل سبب می‌شود تا مغز هنگام عملکردش در وضعیت خواب به اندازه‌ی کافی اکسیژن دریافت نکند. به طور مثال یکی از عملکردهای مغز در هنگام خوابیدن دریافت و بررسی اطلاعاتی که در طول روز دریافت کرده‌اید می‌باشد. زمان‌بندی خواب نیز مهم است، سعی کنید شب‌ها در ساعت معینی به رختخواب بروید.

از ورزش و هوای تازه غافل نشوید

انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم و به خصوص در فضای باز و هوای تازه بسیار برای شما مفید است و به کاهش قند خون، کاهش وزن و پایین آوردن استرس کمک می‌کند.

درمان التهاب

از الکل و دخانیات دوری کنید

اگر برای ترک کردن این مواد به کمک احتیاج دارید حتما به پزشک و متخصص مراجعه کنید و خودتان را از دست این مواد مضر نجات دهید.

مکمل‌هایی برای درمان التهاب

فرمول‌های گیاهی انتخابی عالی برای پیشگیری از بیماری‌ها هستند. گیاه کندر تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش التهاب مغز داشته و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به مبارزه با التهاب و رادیکال‌های آزاد در بدن می‌پردازند. گیاه عروس چمنزار ( اسپیره ) و پوست درخت بید سفید منابع طبیعی اسید سالیسیلات هستند. این اسید از مواد اصلی مورد استفاده در داروهای آسپیرین و ضدالتهاب می‌باشد.

نکته‌ی مهم: اگر عوامل خطر شما در درجه‌ی بالایی قرار دارند که نیازمند مصرف آسپیرین هستید، این گیاهان نمی‌توانند جایگزین داروی شما باشند.

طب سوزنی را امتحان کنید

مطالعات نشان داده‌اند که انجام طب سوزنی بر روی سر می‌تواند تاثیر مثبتی بر جریان خون مغز داشته باشد.

روزتان را با آب‌میوه آغاز کنید

روزتان را با یک نوشیدنی طبیعی که ترکیبی از مواد ضدالتهابی و آنتی اکسیدان‌ها است شروع کنید. زردچوبه و زنجبیل به همراه میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌توانند یک آب میوه‌ی لذیذ و پرخاصیت را تشکیل دهند.

*فراموش نکنید که قدرت بهبود سلامت و تندرستی بدن‌تان در دستان خودتان است و می‌توانید با انجام تغییراتی کوچک به این هدف دست پیدا کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *