داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

اکسیر جوانی و راز عمر طولانی با طبیعت

یکی از آرزوهای بشر، داشتن عمری طولانی بوده و به دنبال تحقق آن،راه های مختلفی را تجربه کرده است. درحالی که اکسیر جوانی و راز عمر طولانی و همراه با سلامتی در دل طبیعت است! فقط کافی است تغذیه ی سالم داشته باشید و مواد غذایی میل کنید که اکسیر جوانی محسوب می شوند. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

اکسیر جوانی

فلفل سیاه

فلفل سیاه، ادویه ای خوش عطر و طعم است که خواص درمانی فراوانی دارد. این چاشنی آنتی اکسیدان های قوی دارد و ضدالتهاب است، بنابراین استفاده از آن در تهیه از آن در تهیه غذاها و سالادها شما را از ابتلا به بیماری مختلف مصون نگه می دارد. مصرف روغن فلفل سیاه به شکل موضعی احساس گرما ایجاد می کند و ادرارآور است، در نتیجه سموم و آب اضافی بدن دفع می شود.

گردو

گردو حاوی مقدار قابل توجه اسید چرب امگا۳ است که از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قبلی جلوگیری می کند، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل جلوگیری کند. بهتر است گردو را تازه مصرف کنید. البته گردو تا دو هفته بعد نیز تازگی خود را حفظ می کند، به شرط این که در مکان های خشک و خنک نگهداری شود.از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید.

سیر

سیر سرشار از انتی اکسیدان هاست و از لخته شدن خون جلوگیری می کند، خطر سکته  را کاهش می دهد و سلول های سرطانی را از بین می برد. بهتر است سیر را خام استفاده کرده یا آن را خرد و به سالادهای تان اضافه کنید.

رزماری

رزماری حاوی روغن فراری است که به تحریک فعالیت های مغزی و افزایش هوشیاری مغز کمک می کند. به علاوه داری مقدار زیادی مواد ضدالتهاب و ترکیبات آنتی اکسیدان است که بافت های بدنی را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. یکی از این آنتی اکسیدان ها،کارنوسیک اسید نام دارد که به دلیل توانایی افزایش سلامت چشم و محافظت از بافت های مغز برگزیده شده است. رزماری می تواند یک ماده ی گوارشی مفید برای پاکسازی شکم باشد.

اکسیر جوانی

سیب

سیب سرشار از آنتی اکسیدان کورستین و فیبرهای قابل حل مثل پکتین بوده و حقیقتا اکسیر جوانی است. کورتین از ابتلا به سرطان و لخته شدن خون جلوگیری می کند و پکتین سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند. بهتر است سیب را با پوست میل کنید.

زردچوبه

این ادویه خاصیت ضدالتهاب دارد و حاوی آنتی اکسیدان فراوان است. کورکومین زردچوبه به تجزیه و از بین بردن رسوبات در رگ ها کمک می کند و می تواند سبب کاهش میزان کلسترول،بهینه سازی عملکرد انسولین و حفاظت از مغز شود. خواص ضد التهابی آن نیز برای کسانی که از ناراحتی مفاصل رنج می برند مفید است.

انگور قرمز

انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف انگور میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند. نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز توصیه می شود.

اسفناج

اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود. اسفناج تاثیر بسیاری مثبتی روی سلامتی شما دارد، زیرا با سرطان، بیماری قلبی و اختلات مغزی مباره می کند. اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین شکل مصرف این ماده ی غذایی است. می توانید آن زا با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آبپز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید.

منبع: مجله نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *