داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتی

درباره مصرف پنیر بز بیشتر بدانیم

شاید تا به حال پنیر بز را امتحان نکرده باشید، این پنیر حالتی خامه‌ای دارد و شاید در نگاه اول فکر کنید که برای سلامتی شما مفید نیست و از آن بگذرید، اما عجله نکنید، ۲ قاشق غذاخوری پنیر بز دارای ۷۵ کالری و ۶ گرم چربی است که بیشتر آن از نوع اشباع شده می‌باشد.

پنیر بز

آیا مصرف پنیر بز برای شما مفید است؟

به گزارش عطارباشی به نقل از «تایم»، ۲ قاشق غذاخوری پنیر بز همچنین دارای ۵ گرم پروتئین و ۴۰ میلی‌گرم کلسیم است. بعلاوه این پنیر ۳۳% از نیاز روزانه‌ی شما به آهن را تامین می‌کند. محققان اسپانیایی در پژوهشی که برروی موش‌ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند که شیر بز در مقایسه با شیر گاو به افزایش جذب آهن و برخی مواد معدنی بیشتر کمک می‌کند.

اگرچه پنیر بز حاوی مواد مغذی است، اما برخی از متخصصان تغذیه مصرف زیاد آن را پیشنهاد نمی کنند. یک متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: « پنیر بز جزو غذاهای سالم نیست! اما خوردن آن لذت‌بخش است و لذت بردن گاهی به سلامت شما کمک می‌کند. بهتر است برخی اوقات بعنوان یک خوراکی خوشمزه از آن لذت ببرید اما آن رابه بخشی ثابت از رژیم خود تبدیل نکنید. »

همچنین برخی از متخصصان به افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند، پنیـر بز را پیشنهاد می‌کنند. شیر بز نسبت به سایر حیوانات راحت‌تر هضم می‌شود و این بدلیل ساختار متفاوت پروتئین در شیر این حیوان است.

پیشنهاد ما این است که این پنیر مغذی و لذیذ را هر از گاهی در برنامه غذایی خود جای دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *