لاغری و کاهش وزننکات سلامتی

روشهای موثر برای چربی سوزی (قسمت دوم)

داشتن فعالیت های فیزیکی منجر به سوزاندن چربی ، جلوگیری از چاقی، افزایش میزان انرژی، کاهش افسردگی و اضطراب و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، برخی سرطان ها، دیابت نوع 2 و پوکی استخوان می شود.

شما می توانید با ترکیب کردن برخی از فعالیت های فیزیکی با زندگی روزمره تان، با بدنی سالم تر و سبک زندگی مناسب تری به مسیر زندگی تان ادامه دهید. برای اندازه گیری درصد چربی بدنتان  اینجا کلیک کنید.

در اینجا ادامه فعالیت هایی که باعث چربی سوزی می شوند را ذکر می کنیم. قسمت اول این مقاله را می توانید اینجا مطالعه کنید.

5. شنا

شنا

شنا یکی از فعالیت های بدنی بسیار موثر برای افرادی می باشد که می خواهند کالری بسوزانند و چربی از دست دهند. مقدار کالری که شما حین شنا کردن از دست می دهید وابسته به شدت و زمان شنا و وزن تان متفاوت می باشد.

شدت بیشتر و مدت زمان طولانی تر منجر می شود که شما کالری بیشتری بسوزانید. در شنای آزاد با شدت بالا هر دقیقه 100 کالری انرژی می سوزد.

حداقل باید روزی 30 دقیقه شنا کنید. برای لذت بیشتر می توانید به یک استخر رفته  و همراه فرزند یا دوستان تان به شنا بپردازید.

6. یوگا

یوگا

یوگا راهی فوق العاده برای سوزاندن کالری و حفظ وزن ایده آل بدن تان می باشد. یوگا سه قسمت اصلی را شامل می شود که عبارتند از: 1. ژست ها و حرکات (Asanas) 2. مدیتیشن (Dhyana) 3. تمرین تنفس صحیح (Pranayama).

بسیاری از حرکات ساده یوگا اگر هر روز با سرعت متوسط و به مدت 15 تا 20 دقیقه انجام شود می تواند به خوبی به کاهش وزن کمک کند. با این حال اگر شما دوست دارید که کالری بیشتری بسوزانید باید حرکات سخت و سنگین یوگا را از یک متخصص یوگا یاد بگیرید.

برخی از حرکات یوگا که می تواند به کاهش وزن کمک کند عبارتند از حرکت نیمه ماه (ArdhaChandraasana)، حرکت صندلی (Utkatasana)، حرکت درخت (Vrksasana)، حرکت خم شدن رو به جلو (Uttanasana)، حرکت کوه (Tadasana)، حرکت کبرا (Bhujangasana)، حرکت قایق (NaukaChalan) و حرکت سنگ زنی (ChakkiChalan).

یوگا علاوه بر کاهش وزن دارای مزایای دیگری شامل افزایش متابولیسم، کاهش استرس، مقابله با اضطراب، بهبود خواب و افزایش تمرکز می باشد. بعلاوه یوگا کمک می کند بدن تان اکسیژن بیشتری دریافت نماید که این اکسیژن بیشتر به معنای دریافت مواد مغذی بیشتر توسط اعضای مختلف بدن می باشد.

7. بازی کردن با حیوانات خانگی

بازی با حیوانات خانگی

افرادی که عاشق حیوانات خانگی مخصوصا سگ هستند می توانند براحتی کالری سوزانده و هیکل متناسبی داشته باشند. اگر شما صاحب سگ باشید باید نیازهای سگ مورد علاقه تان مانند تمرین، غذا و موارد دیگر را تامین نمایید.

هر روز صبح و شب شما باید سگ تان را به یک پیاده روی طولانی مدت و یا دویدن آهسته و کوتاه مدت ببرید. این روش شما و سگ تان را سالم و متناسب حفظ می کند.

شما در پارک می توانید مدت زمانی را به بازی با سگ تان بپردازید و کالری بیشتری بسوزانید که یکی از این بازی ها می تواند این باشد که جسمی را پرتاب نمایید و سگ شما آن را بیاورد (Fetch). در عین حال می توانید زمان تان را با حیوانات خانگی ای بگذرانید که به کاهش استرس بهبود خلق و خو، کاهش فشار خون بالا و میزان کلسترول شما کمک می کنند.

8. طناب بازی

طناب بازی

طناب بازی یکی از فعالیت های فیزیکی می باشد که شما نمی توانید تخمین بزنید که چه موقع در حال از دست دادن چربی هستید و همچنین طناب بازی کمک می کند که چربی سراسر بدن تان را بسوزانید.

شما می توانید برای سوازندن چربی بدن تان چند بار در روز به مدت 5 تا 10 دقیقه طناب بازی کنید. هنگام طناب بازی پرش با هر دو پا به صورت همزمان راه مناسب تری برای سوزاندن چربی می باشد.

طناب بازی بطور متوسط 11 کالری را در هر دقیقه می سوزاند. هنگام طناب بازی مطمئن شوید که پشت و زانوهای تان را صاف نگه می دارید. هنگامی که شدت طناب بازی افزایش پیدا می کند شما می توانید میزان چربی بیشتری در هر دقیقه بسوزانید.

شما می توانید این کار را هرجا و در هر زمانی انجام دهید. بزرگسالان و بچه ها در فضای باز یا در یک اتاق می توانند از این فعالیت لذت ببرند.

طناب بازی به غیر از کاهش وزن به سازگاری قلبی-تنفسی، ساخت استخوان ها، تقویت پاها و فرم دادن به باسن، ران و پشت شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *