تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایورزش

ورزش با معده خالی می‌تواند مضر باشد!

اگر عادت دارید روز خود را با ورزش صبحگاهی آغاز کنید، احتمالا این کار را قبل از خوردن صبحانه انجام می‌دهید. در این صورت خوب است بدانید اخیرا بحث‌های زیادی در مورد صبحانه خوردن قبل از شروع ورزش صبحگاهی مطرح شده است.

بسیاری از محققین اعلام کرده‌اند که ورزش کردن با معده خالی به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. اما برخی از این محققین نیز با این موضوع مخالفند و تاکید کرده‌اند این کار می‌تواند با ریسک همراه باشد.

به گفته‌ی متخصصین تغذیه، خوردن غذا قبل از شروع ورزش با اینکه الزامی نیست اما گلیکوژن و کربوهیدرات لازم بدن شما برای ورزش را فراهم می‌آورد.

ورزش کردن بعد از خوردن یک وعده‌ی غذایی سبک به شما این امکان را می‌دهد که بدون خستگی بیش از حد، تمرین مناسبی داشته باشید. اگر بدن شما گلیکوژن کافی جهت فعالیت‌های سنگین را نداشته باشد شروع به سوزاندن دیگر منابع انرژی بدن شما نظیر چربی می‌کند.

نکته‌ی مهم اینجاست:

با اینکه این اتفاق به نظر شما خوشایند است و شاید حتی دلیل اصلی ورزش کردنتان باشد، لازم است بدانید بدن در این شرایط تنها به سوزاندن چربی بسنده نمی‌کند و در این حالت می‌تواند عضلات شما را نیز از بین ببرد.

با این حال تصمیم نهایی با شماست. اهدافتان را مشخص کنید و با در نظر گرفتن همه‌ی جوانب، نوع تغذیه و ورزش خود را مشخص کنید.

سلامتی شما آرمان ماست

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *