آشپزیغذای ایرانی و محلی

طرز تهیه میرزاقاسمی

مواد لازم:
بادنجان (بادمجان): 6 عدد
سیر: 6 حبه
گوجه فرنگی: 3 عدد
تخم مرغ: 3 عدد
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، فلفل سیاه: به مقدار لازم
روغن مایع: به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی: 1 تا 2 قاشق غذاخوری

بادمجان را روی آتش زغال یا روی شعله پخش کن اجاق گاز کباب کنید تا پوست آن بسوزد و بادمجان بوی دود بگیرد بعد با یک چاقو هسته های بادمجان را از گوشت بادمجان جدا کنید بعد گوشت بادمجان را ساطوری کنید. روغن را روی حرارت داغ کنید سیر رنده شده یا کوبیده شده را بریزید و چند دقیقه ای تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را با سیر تفت دهید سپس بادمجان ها را بریزید حدود 5 دقیقه ای روی حرارت هم بزنید سپس گوجه فرنگی پوست کنده خرد شده را اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید میرزاقاسمی تون رنگ بهتری داشته باشد می توانید رب گوجه فرنگی در این مرحله به غذا اضافه کنید. و درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا بپزد چنددقیقه قبل از سرو تخم مرغ ها در تابه بشکنید حرارت را زیاد کنید تا تخم مرغ ها بسته شود و یا در تابه دیگری سرخ کنید زمان سرو روی غذا قراردهید.

نکته:  مقدار تخم مرغ ها را کمتر بریزید و یا در تابه جداگانه سرخ کنید و زمان سرو روی غذا قراردهید.
نکته:  این غذا را می توانید با برنج یا نان سرو کنید.
نکته:  بهتر است گوشت بادمجان را قبل از اضافه کردن به سیر ساطوری کنید.
نکته:  اضافه کردن رب گوجه فرنگی بدلخواه هست.

مرحله 1

بادمجان را روی آتش زغال یا روی شعله پخش کن اجاق گاز کباب کنید تا پوست آن بسوزد و بادمجان بوی دود بگیرد بعد با یک چاقو هسته های بادمجان را از گوشت بادمجان جدا کنید.

مرحله 2

روغن را روی حرارت داغ کنید سیر رنده شده یا کوبیده شده را بریزید و چند دقیقه ای تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را با سیر تفت دهید.

مرحله 3

سپس بادمجان ها را بریزید حدود 5 دقیقه ای روی حرارت هم بزنید.

مرحله 4

سپس گوجه فرنگی پوست کنده خرد شده را اضافه کنید.

مرحله 5

اگر دوست داشته باشید میرزاقاسمی تون رنگ بهتری داشته باشد می توانید رب گوجه فرنگی در این مرحله به غذا اضافه کنید.و درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا بپزد.چنددقیقه قبل از سرو تخم مرغ ها در تابه بشکنید حرارت را زیاد کنید تا تخم مرغ ها بسته شود و یا در تابه دیگری سرخ کنید زمان سرو روی غذا قراردهید.

منبع: کوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *