تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

چند راه حل برای دویدن درشرایط جوی نامساعد

باران، تگرگ، طوفان، باد در این موقع سال متداول است. اما لازم نیست که برای تمرین دویدن در لباس حوله ای با پوشش ضد یخ خود پناهنده شوید. به هر حال، تمرین در شرایط نامناسب، باعث مقاومت ذهنی و فیزیکیتان می شود و می توانید با شرایط خاص مسابقه برخورد کنید. بر اساس تحقیقی که در مجله علم روانشناسی ترجمه شده است، تمرین در فضای باز در زمستان، حتی در دمای منهای ۲۵ درجه می تواند سلامت ذهنی را ارتقا دهد.

از این ۵ راه حل کارشناسانه استفاده کنید تا بتوانید در سلامت و آرامش بیشتری در تمام زمستان بدوید.

چالش: سرما

۰۹۲۲۹۵_۰۶۲۴_۲٫jpg

اولین لایه لباستان باید عرق را به خود جذب کند تا در هنگام دویدن بدنتان خیس نباشد و بیشتر از این سردتان نشود. لایه وسط باید بتواند گرما را در خود حفظ کند. آخرین لایه باید ضد آب باشد. مانند یک ژاکت با لایه ضد آب. بهتر است گوش ها و انگشتان خود را نیز بپوشانید. اگر دست کش برای گرم کردن دستتان کافی نیست (به یاد داشته باشید، هنگام دویدن عضلات بزرگتر بیشترین جریان خون را دارند)، سعی کنید از بسته های گرمایی استفاده کنید هم چون گرم کننده دست در داخل دستکش.

چالش: باد

۰۹۲۲۹۵_۰۶۲۴_۱٫jpg

برای گرم کردن در جهت باد بدوید، سپس زمانی که گرم شدید بر خلاف جهت آن بدوید. این چالش باعث افزایش مقاومتتان می شود و شما را برای روز نهایی مسابقه آماده می کند.

چالش: برف و باران

برای جلوگیری از سر خوردن، به زمین افتادن و … پیشنهاد می شود از کفش های مخصوص زمستان استفاده کنید.

چالش: باران

۰۹۲۲۹۵_۰۶۲۴_۳٫jpg

کلاهی که کل سر را بپوشاند و یک جفت عینک ورزشی بدون هیچ روزنه ای از واجبات است. ترکیب این دو باعث می شود آب از صورت و چشمتان دور باشد، و بتوانید بر روی چیزهای بهتری متمرکز شوید.

چالش: رعد و برق و تگرگ

اگر صدای رعد و برق را می شنوید، بهترین کار تمرین برروی تردمیل است و در خانه بمانید. رعد و برق می تواند بیش از ۱۰ تا ۱۵ مایل پیش برود. و اگر در زیر تگرگ بیرون بروید از گلوله خوردن هیچ چیز خوبی نصیبتان نمی شود. اگر چندان طرفدار تردمیل طولانی مدت نیستید، می توانید آن را تقسیم کنید. سعی کنید ۴ تا ۵ بار به صورت سرعتی و ۳۰ ثانیه ای بدوید و ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه در آن بین استراحت کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *