آشپزیغذای رژیمیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک چای سبز رژیمی

همه ما می دانیم که برای لاغر شدن یا روی فرم ماندن ورزش کردن به تنهایی کافی نیست. و در کنار آن نیاز است که در رژیم غذایی نیز تجدید نظری داشته باشیم و خوردنی های ناسالم و پرکالری را از آن حذف کنیم. حال در این بین، یکی از موانعی که باعث می شود برخی افراد از گرفتن رژیم غذایی دوری کنند، ترس از مجبور شدن به کنار گذاشتن خوراکی های مورد علاقه شان است…
باید بگوییم که، رژیم گرفتن به این معنا نیست که خوردن را کنار بگذاریم. بلکه به این معناست که کنترل شده برنامه غذاییمان را انتخاب کنیم تا اینکه به وزن ایده آل برسیم. برای اینکه خوردنی های مورد علاقه تان را کنار نگذارید، می توانید به دنبال نسخه رژیمی آنها باشید. مثلا اگر شما عاشق شیرینی هستید، می توانید انواع کیک ها و شیرینی های رژیمی را تهیه کنید. و یا اینکه خودتان در خانه کیک و شیرینی رژیمی درست کنید.
یکی از این کیک های رژیمی، کیک چای سبز است. به دلیل اینکه در این کیک از چای سبز استفاده شده و چای سبز یکی از موارد موثر در لاغری است، علاوه بر عطر و طعم عالی، یک تفکر مثبت را هم به شما منتقل می کند.
این کیک با استفاده از پودر چای سبز درست شده است. در صورتیکه این پودر را به شکل آماده در دسترس ندارید، می توانید چای سبز را آسیاب کرده و جایگزین آن کنید.

مواد لازم کیک چای سبز رژیمی

آرد سفید: 2 و 3/4 پیانه

کره نرم شده: 1 پیمانه

شکر دانه ریز : 2 پیمانه سرخالی

تخم مرغ بزرگ : 4 عدد

پودر چای سبز : 3 قاشق غذاخوری

وانیل: 1/2 قاشق چایخوری

شیر: 1 پیمانه

بکینگ پودر: 2 و 1/2 قاشق چایخوری

طرزتهیه کیک چای سبز رژیمی

1- کره ، وانیل و شکر را به کمک همزن، هم بزنید تا پف کند. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

2- آرد، بکینگ پودر و پودر چای سبز را الک کرده، در 3 مرحله به مخلوط کره اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. در آخر شیر را اضافه کنید و آرام هم زده تا بخورد مواد برود.

3- مخلوط آماده شده را در قالب 20 سانتی که کاغذ گذاشته اید، ریخته و در فر 175 درجه سانتیگراد به مدت 45 دقیقه یا بیشتر قرار دهید تا پخته شود. می توانید داخل کیک از کشمش یا مغزهای خوراکی هم استفاده کنید.

منبع: زیباکده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *