داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

درمان تپش قلب با نسخه های گیاهی

اگر دچار تپش قلب هستید باید از مصرف دخانیات، خوردن چای، قهوه، قند، ترشی جات، آب جو(ماءالشعیر) و رازیانه پرهیز کنید. از خوراکی هایی که تپش قلب را برطرف می سازند بیشتر استفاده کنید. مانند شیر، دوغ بی نمک، گلاب، گل محمدی، آب سیب درختی، تخم گشنیز بوداده و آب جوشانده اکلیل کوهی.

نسخه درمانی

سنبل الطیب: دمنوش آن در مورد بیماری های قلب از جمله تپش غیرطبیعی قلب توصیه و تجویز می شود.

پیاز: شب ها ضماد پیازی را که در خاکستر داغ پخته شده باشد زیر کف پا بگذارید و بخوابید، برای درمان امراض قلبی بسیار مفید است.

انیسون: یک قاشق قهوه خوری دانه های انیسون را در یک فنجان آب جوش دم کنید و بعد ازهر غذا یک فنجان از آب آن را میل کنید.

لیمو: برای درمان اغلب امراض قلب مفید است، حرکات نامنظم قلب در نتیجه بدی هضم و سموم کبد است. لذا مصرف آب لیمو بهترین تنظیم کننده حرکات قلب می باشد.

هر صبح، ظهر و شب هربار، یک لیمو را با پوست مانند سکه برش برش کنید و حدود دو ساعت در یک لیوان آب جوش بخیسانید بعد آب آن را صاف و شیرین کرده، بنوشید.

نارنج: برگ و گل درخت نارنج نیز برای اختلالات عصبی و تپش قلب مفید است.

هر روز مقداری گل گاو زبان را با کمی لیمو عمانی دم کنید، سپس آب آن را صاف و شیرین کرده و بنوشید.

قبل از خواب کاهو بخورید و روی آن مقداری آب سرد بنوشید.

مقدار نیم کیلو سرهای مارچوبه تازه را برید و بکوبید. سپس با فشار، آب آن را بگیرید و دوبرابر نیشکر اضافه و خوب مخلوط کنید. سپس در ظرفی که درب محکمی داشته باشد بریزید و نگه دارید.هر صبح، ظهر وشب هر مرتبه یک قاشق سوپ خوری از آن میل کنید.

بیست گرم خلال نارنج یا بهارنارنج یا برگ درخت پرتقال یا هرسه قلم را در دولیوان آب جوش حدود بیست دقیقه دم کنید. آب صاف کرده آن را با عسل شیرین کنید و صبح، ظهر وشب، هربار یک سوم از آب آن بنوشید.

منبع: کتاب نسخه های دکتر/ عطار اصفهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *