آشپزیغذای ایرانی و محلیغذای رژیمی

طرز تهیه پنکیک پوره سیب زمینی رژیمی

اگر در تهیه غذاهای رژیمی که کم هزینه هم باشند به بن بست خورده اید این پنکیک پوره سیب زمینی رژیمی را امتحان کنید. این پنکیک یک غذای غیر گوشتی است و در تهیه آن فقط از یک عدد تخم مرغ استفاده می شود که آن هم تنها برای چسبندگی مواد است.

مواد اولیه پنکیک پوره سیب زمینی رژیمی

سیب زمینی (پوره /خنک) سیب زمینی ۳ پیمانه

پنیر (چدار / رنده شده) ۳/۲ فنجان

پیازچه (خرد شده، هم قسمت سبز و هم قسمت سفید آن) ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ((کمی آن را بزنید)) تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۳ قاشق غذاخوری + 1/2 پیمانه

روغن (برای سرخ کردن) مقداری

ماست (چکیده ترش برای سرو) به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک پوره سیب زمینی رژیمی

پوره سیب زمینی، پنیر، پیازچه، تخم مرغ و ۳ قاشق غذاخوری آرد را به خوبی مخلوط کنید. مواد مخلوط شده را به ۱۲ قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل یک توپ کوچک دربیاورید و سپس هرکدام از آن ها را صاف کنید تا یک پنکیک به ضخامت حدود ۳ سانتی متر شود.

نصف پیمانه از باقیمانده ی آرد را در یک ظرف عمیق بریزید و هر کدام از پنکیک ها را در آرد بغلتانید.

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن را در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. به مقدار کافی روغن بریزید تا نیمی از پنکیک در روغن آغشته باشد.

پنکیک ها را تک تک سرخ کنید تا هر دو سمت آن ها طلایی قهوه ای و برشته شود. اگر در اواسط پخت پنکیک ها به روغن بیشتری نیاز داشتید، اضافه کنید. تعداد زیادی پنکیک را با هم سرخ نکنید و پنکیک را زود برنگردانید وگرنه برشته نمی شوند. پنکیک ها را روی حوله کاغذی بگذارید و بلافاصله کمی نمک رویشان بپاشید.

آن ها را درظرفی مناسب بچینید و رویشان ماست چکیده ترش و کمی پیازچه خرد شده بریزید.

نکته

باقی مانده ی پوره سیب زمینی که از آن برای تهیه ی پنکیک استفاده می کنیم بسته به میزان شیر، خامه یا کره آب شده ای که به آن افزوده ایم، غلظت متفاوتی دارد.

اگر مخلوط مواد با هم خیلی خشک شد و به هم نچسبید، یک تخم مرغ دیگر هم اضافه کنید. اگر خیلی شل یا چسبناک بود، ۱ قاشق غذاخوری آرد بیفزایید و در صورت نیاز مقدار آرد را بیشتر کنید.

منبع: فست فود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *