سلامتینکات سلامتی

چگونگی رفع لاغری صورت؟

فرم صورت، به‌ویژه در ناحيه ميانی و گونه‌ها، یکی از ویژگی‌های مؤثر در ادراک بصری از زنانگي، مردانگی، یا جوانی فرد است. با افزايش سن، اغلب ما به‌تدریج حجم صورت خود را از دست می‌دهیم و یا “به لاغری صورت” به‌ویژه در گونه‌ها و ناحیه میانی صورت دچار می‌شویم. مردان و زنان اغلب به دنبال مشاوره جراحی پلاستیک صورت هستند زیرا آن‌ها علاقه‌مند به برجسته کردن گونه‌ها و یا بازگرداندن حجم صورت خود که ممکن است در طول روند پیری ازدست‌داده باشند، هستند. چاق کردن صورت به روش غیر جراحی می‌تواند موجب بازیابی فرم جوان صورت و بهبود هماهنگی صورت بدون خطرات بیهوشی و یا عمل جراحی شود.

مثلث زیبایی

ازآنجایی‌که توصیف و تشخیص لاغری صورت مشکل است، یک مرجع بصری می‌تواند کمک‌کننده باشد. این مرجع به‌وضوح نشان می‌دهد که چگونه این نشانه خاص پیری، فرم و ساختار صورت را به چندین شیوه ظریف اما دگرگون‌کننده تغییر می‌دهد. “مثلث زیبایی” نشان می‌دهد که چگونه لاغری صورت می‌تواند موجب شود که چهره منفی، غمگین یا پرتنش به نظر برسد. این به‌نوبه خود می‌تواند به درک نادرست از خلق‌وخوی و یا دیدگاه یک فرد منجر شود.

توزیع یکنواخت حجم در پوست صورت ما در دوران جوانی موجب جذابیت چهره می‌شود. ویژگی‌های اصلی یک چهره جوان‌تر می‌تواند به‌وضوح به‌عنوان بخشی از “مثلث زیبایی”‌ ظاهر ‌شود. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:‌

استخوان‌های گونه‌ی برجسته
آرواره توپر
پوست صاف
یک خط فک ظریف
این ویژگی‌ها به ایجاد فرم و ساختاری از صورت منجر می‌شوند که در قسمت بالا پهن‌تر بوده و به‌تدریج باریک شده و به باریک‌ترین نقطه در چانه ختم می‌شود. ظاهر کلی چنین چهره‌ای آرامش‌بخش و مثبت است.

دلایل لاغری صورت

به‌غیراز روند پیری، عوامل مختلف درونی و بیرونی دیگری در ایجاد فرآیندهایی که منجر به لاغری صورت می‌شوند، نقش دارند.

تغییرات هورمونی
سبک زندگی: لاغری صورت، به‌عنوان بخشی از روند پیری کلی پوست، توسط همان عوامل بیرونی شیوه زندگی که در ایجاد چین‌وچروک و کاهش تراکم و درخشندگی صورت نقش دارند، نیز ایجاد می‌شود.
سیگار کشیدن: نیکوتین و مواد شیمیایی موجود در سیگار موجب کاهش بیشتر کلاژن در پوست می‌شود.
نور خورشید: قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید می‌تواند در آسیب‌رسانی بیشتر به کلاژن و قرار دادن ساختار پوست در معرض خطر نقش داشته باشد.

راه‌های درمان لاغری صورت

اگرچه لاغری صورت یک دغدغه پیچیده بوده و در بسیاری از موارد اجتناب‌ناپذیر است، اثرات قابل‌مشاهده را می‌توان به شیوه‌های مختلف درمان کرد.

پیوند چربی
چاق کردن صورت با استفاده از پیوند چربی یکی از راه‌های غلبه بر این بخش از پیری صورت است. استفاده از چربی طبیعی بدن خود شما شامل برداشت مقادیر اندکی از چربی از نواحی دارای اندوخته چربی،‌ بررسی آن و تزریق مجدد آن در مقادیر دقیق به نواحی هدف از پیش تعیین‌شده است. این فرایند پیوند چربی میکرو (که به انتقال چربی اتولوگ نیز معروف است) یک روش عالی است، زیرا ایمن، مؤثر و بدون واکنش‌های آلرژیک می‌باشد. تقویت صورت با استفاده از روش پیوند چربی، جوانی، حجم سالم و فرم را بدون عمل جراحی به‌صورت شما بازمی‌گرداند و نتایج درازمدت به دست می‌دهد.

تزریق ژل

بسیاری از بیماران ژل‌های تزریقی موقت را برای برجسته کردن گونه انتخاب می‌کنند زیرا یک روش ایمن، مؤثر و غیر جراحی برای برجسته کردن گونه با خطرات اندک می‌باشد. نتایج معمولاً پس از چند ماه تا یک سال ناپدید می‌شوند، بنابراین بیماران ملزم به پایبندی بلندمدت به‌ظاهر جدید خود نبوده و این امکان را برای آن‌ها فراهم است تا برای حفظ ظاهر جدید خود یا تغییر آن تصمیم‌گیری کنند.
استفاده از ژل‌های تزریقی و یا پوستی برای جوان‌سازی صورت امروزه توسط مردان و زنان به‌عنوان جایگزینی برای گزینه‌های جراحی استفاده می‌شود. این روش در ترکیب با درمان‌های پیشگیرانه ضد پیری/ چین‌وچروک یک گزینه درمانی غیر جراحی بسیار مؤثر است.

سؤالات رایج

چه کسی نامزد مناسبی برای چاق کردن صورت به روش غیر جراحی است؟‌
بیماران سالم که تمایل به داشتن فرم صورت تعریف‌شده و جوان هستند،‌ می‌توانند نامزدهای خوبی برای چاقی صورت به روش غیر جراحی باشند.

چاق کردن صورت به روش غیر جراحی چگونه انجام می‌شود؟
چاق کردن صورت به روش غیر جراحی در مطب با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی و / یا تزریقی انجام می‌شود. ژل به‌آرامی با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک به گونه‌ها تزریق می‌شود. گاهی اندکی ناراحتی یا درد جزئی تجربه می‌شود.

دوره بهبودی چاقی صورت به روش غیر جراحی چگونه است؟‌
یخ ممکن است بلافاصله بعد از عمل برای به حداقل رساندن کبودی و تورم استفاده شود. اکثر بیماران از اندکی ناراحتی یا درد پس از عمل شکایت می‌کنند، اما می‌توانند در صورت نیاز از تیلنول استفاده کنند. مصرف آسپرین، داروهای غیراستروئیدی و سایر داروهایی که موجب خونریزی و کبودی می‌شوند، یک هفته قبل و یک هفته بعد از باید متوقف شوند. تورم خفیف و کبودی، در صورت وجود، ممکن است ۱۰-۷ روز طول بکشد و می‌تواند با استفاده از کمپرس سرد درمان شود. لوازم‌آرایشی و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است بلافاصله برای پنهان کردن قرمزی یا کبودی خفیف استفاده شود. بسیاری از بیماران در همان روز عمل به فعالیت‌های شغلی و اجتماعی خود بازمی‌گردند.

منبع: drmehrabian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *