سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

چگونگی رفع چاقی صورت؟

داشتن صورتی خوش‌فرم و تراشیده با زوایای مشخص و برجستگی‌های متناسب، چیزی است که نه فقط مدل‌ها و افراد مشهور، بلکه همه‌ی افرادی که به دنبال داشتن صورتی زیبا و جذابند، خواهان آن هستند. پف‌کرده بودن یا چاق بودن لپ‌ها باعث می‌شود فرم و برجستگی و زوایای قسمت فوقانی گونه‌ها و همچنین زوایای فکی پنهان شوند.

آیا شما فرد مناسبی برای جراحی لاغر کردن صورت هستید؟

در صورتی که شما غبغب دارید، یا گونه‌های چاقی دارید و یا چربی‌های صورت شما در ناحیه خطوط فکی زیاد هستند، احتمالا انجام جراحی‌های لاغر کردن صورت، روش مناسبی برای درمان شما است. بهترین راه برای این که بدانید انجام جراحی‌های لاغر کردن صورت برای شما مناسب است یا خیر، این است که یک وقت مشاوره با یکی از متخصصین زیبایی که دارای تجربه‌ی بالایی در انجام لیپوساکشن صورت و سایر درمان‌های زیباسازی و جوانسازی صورت است، داشته باشید. پزشک متخصص می‌تواند به دقت آناتومی صورت شما را ارزیابی کرده و از طرف دیگر خواسته‌ها و اهداف شما را بشنود و آن‌ها را مدنظر قرار دهد.

کم کردن یا زیاد کردن وزن می‌تواند بر نتایج جراحی لاغر کردن صورت تاثیرگذار باشد، بنابراین وزن شما در هنگام انجام این جراحی باید به وزن ایده‌آل نزدیک باشد. در صورتی که قصد دارید وزن خود را کم کنید حتما در اینباره به پزشک خود اطلاع دهید. سایر عوامل مربوط به سبک زندگی شما نیز در کاندید بودن برای این جراحی موثر هستند. برای مثال، کشیدن سیگار موجب اختلال در روند بهبودی پس از جراحی می‌شود و بر نتایج جراحی تاثیر منفی می‌گذارد. پس در صورتی که سیگار میکشید نیز این موضوع را به جراح خود اطلاع دهید.

مصرف برخی داروهای غیرتجویزی (داروهایی که بدون نسخه‌ی پزشک از داروخانه تهیه می‌کنید) نیز می‌تواند ریسک خونریزی بعد از جراحی را افزایش دهد و بهبودی پس از جراحی را با عوارضی همراه کند. به همین خاطر لازم است در مورد تمامی داروهای تجویزی و غیرتجویزی و حتی مکمل‌های غذایی که مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

جراحی‌های درمان چاقی صورت در کدام نواحی انجام می‌شوند؟
زیر چانه

مظور از ناحیه زیر چانه، قسمتی است که که در زیر خط فکی در امتداد وسط صورت قرار دارد و از پایین تا جلوی گردن امتداد دارد. صرف ‌نظر از سن شخص، ممکن است بر اثر عوامل ارثی این ناحیه دارای چربی زیادی باشد که باعث می‌شود صورت یک شخص حالتی چاق یا دارای غبغب داشته باشد و سن او بیشتر از چیزی که هست به نظر بیاید. جراحی‌های ساکشن چربی معمولا راحت‌ترین، ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای برطرف کردن این مشکل هستند.

چربی‌های زیر جلدی صورت

در صورتی که پایین گونه‌ها (یا همان لپ‌ها) دارای چربی زیرجلدی زیادی باشند، صورت شخص چاق به نظر می‌آید. این نوع از چربی در اغلب موارد به خاطر عوامل ارثی ایجاد می‌شود و بنابراین ورزش و گرفتن رژیم‌غذایی تاثیری بر آن ندارد. با انجام لیپوساکشن تامسنت و یا انجام لیپوماتیک با کانولاهای بسیار باریک (قطر کمتر از ۱٫۵ میلیمتر ) می‌توان این مشکل را بدون ایجاد جای زخم، به‌طور کامل حل نمود.

چربی‌های ناحیه فکی

گاهی اوقات چربی‌های اضافی در ناحیه خطوط فکی دز زیر لپ‌ها و یا در زیر خط فکی تجمع دارند. داشتن فک برجسته و چاق که خطوط و زوایای آن نمایان نیستند، باعث می‌شود که چهره‌ی فرد پیرتر به نظر بیاید و به لحاظ زیبایی نیز، این مسئله هم برای زنان و هم مردان ناخوشایند است. بهترین راه برای از بین بردن چربی‌های تجمع یافته در ناحیه خطوط فکی، انجام جراحی است.

تکنیک‌های جراحی برای لاغر کردن صورت

لیپوساکشن صورت

در صورتی که می‌خواهید جراحی صورت انجام دهید اما مطمئن نیستید که انجام جراحی برداشتن چربی شما را به نتایج دلخواهتان می‌رساند یا خیر، یک راه جایگزین مناسب انجام لیپوساکشن صورت است. لیپوساکشن صورت به عنوان جایگزینی مناسب برای جراحی‌های باز لاغری، موجب از بین رفتن چربی‌های اضافه در زیر گونه‌ها و زوایای فکی می‌شود. برای انجام لیپوساکشن صورت، مایع خاصی در بین سلول‌های جربی تزریق می‌شود و سلول‌های چربی توسط ساکشن، بیرون کشیده می‌شوند. این روش بسیار موثر و نتیجه‌بخش است و برای برخی بیماران، این روش از هر روش دیگری مناسب‌تر است.

مدت زمان بهبودی بعد از لیپوساکشن صورت، کوتاه‌مدت است. مانند هر روش جراحی دیگری، ناحیه مورد نظر کبود و متورم و کمی دردناک خواهد بود اما این مشکلات تقریبا بعد از یک هفته برطرف می‌شوند. ممکن است در محلی که برای فروکردن سر ساکشن سوراخ شده است، بخیه‌هایی زده شود، اما زدن بخیه همیشه هم ضرورت ندارد. به‌طور معمول شما بعد از یک هفته می‌توانید مانند قبل به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

بهترین کاندید‌ها برای این روش افرادی هستند که می‌خواهند از دست توده‌های اضافه‌ی چربی در زیر گونه‌ی خود رها شوند. افرادی که می‌خواهند این روش را انجام دهند باید نهایتا ۳۰ درصد با وزن ایده‌آل خود فاصله داشته باشند (دچار چاقی مفرط نباشند). برای آن که جای زخم جراحی (محل‌های فرو بردن کانوای ساکشن در بافت چربی) بر جا نماند، پوست بیمار باید قابلیت ارتجاعی خوبی داشته باشد. در صورتی که پوست شما قابلیت ارتجاعی خوبی نداشته باشد و حالت شل‌شدگی و افتادگی داشته باشد، نیاز به انجام درمان‌های اضافه مانند لیفت صورت دارید تا پوست شما کشیده شود. متخصصین ما می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند و به شما بگویند که کدام روش درمانی با توجه به شرایط و نیازهای شما، برای شما بهتر است.

لیپوماتیک

سازمان FDA روش لیپوماتیک را به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های کاهش چربی موضعی و فرمدهی به بدن، تایید کرده است. این تکنولوژی پیشرفته اولین در اروپا ابداع شد و توسعه یافت و هدف آن بهبود روش‌های معمول و سنتی لیپوساکشن بود. تا به حال هزاران بیمار در سرتاسر جهان که از این روش درمانی استفاده کرده‌اند، ایمنی بالای درمان، راحتی و نتایج بالینی عالی این روش را تایید کرده‌اند. نام لیپوماتیک به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد چرا که بیمارانی که با این روش درمان می‌‌شدند در حین درمان احساس قلقلک می‌‌کردند و شنیدن این موضوع برای دیگران بسیار عجیب بود. تصورش را بکنید که قرار است یک عمل جراحی انجام بدهید و انتظار دارید که درد زیادی را تجربه کنید، اما در واقع، در حین انجام درمان احساس قلقلک می‌‌کنید. این حس به این خاطر است که سر کانولا دارای حرکت لرزشی است. لرزش و حرکت کانولا در روش لیپوماتیک دارای اثر بیحس‌کنندگی نیز می‌باشد. این اثر مشابه زمانی است که شما با خارندن خود، موجب برطرف شدن احساس خارش پوست می‌شوید. بنابراین حرکت ارتعاشی سر کانولا موجب می‌شود کانولا به راحتی بین بافت‌های چربی در گونه‌ها و بالای استخوان فک حرکت کند و ماده‌ی بی‌حسی موضعی را رها کند و بدون ایجاد هیچ گونه دردی، بافت چربی را بیرون بکشد. با استفاده از این روش می‌توان در بین بافت‌های فیبروزی صورت نیز کانولا را حرکت داد تا بتوان به شکل بهتری صورت را لاغر کرد و به آن فرم داد. با این روش، مدت زمان جراحی، میزان تورم و کبودی بعد از جراحی و همچنین مدت زمان ریکاوری تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

بوتاکس

یکی از راه‌های کم‌تهاجمی‌تر برای داشتن صورتی لاغر و تراشیده و بهبود فرم صورت، استفاده‌ی هدفمند از روش تزریق بوتاکس است. استفاده از بوتاکس در عضلات ماستر در دوطرف صورت که از پایین استخوان گونه تا چانه کشیده شده‌اند، می‌تواند بدین منظور موثر باشد. بوتاکس موجب بی حرکت شدن و فلج جزئی ماهیچه‌های می‌شود و در نتیجه با کمک این روش، این عضلات تحلیل می‌روند و کوچکتر می‌شوند و بدین طریق می‌توان فرم صورت را بهبود داد. عضلات ماستر منطقه‌ی وسیعی از گونه و لپ‌ها را پوشش می‌دهند و به همین خاطر، انجام این روش درمانی می‌تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد و از طرف دیگر این روش نسبت به روش استخراج چربی و ساکشن، بسیار کم‌تهاجمی‌تر و ایمن‌تر است.

از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس در این عضلات، داشتن مشکل در جویدن غذا است، اما از آنجایی که گروه‌های عضلانی بسیار زیاد دیگری نیز در این ناحیه وجود دارند که می‌توانند در امر جویدن غذا به شما کمک کنند، این عارضه برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. علاوه بر این در صورتی که شما به طور مرتب آدامس بجوید و یا زیاد غذا بخورید و غذای خود را بجوید، این کار عضلات ماستر صورت را به کار می‌گیرد و باعث می‌شود که اثر بوتاکس سریع‌تر از بین برود.

لیفت صورت

لیفت صورت با نخ یک روش غیرجراحی برای لیفت صورت است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. طی این عمل، پوست و چربی اضافه با کمک نخ‌های بخیه‌ی قابل جذب جمع می‌شوند و از اطراف گردن و خطوط فکی، کشیده می‌شوند. میزان آسیب وارد شده به بافت‌های صورت در این روش لیفت؛ نسبت به لیپوساکشن، به‌طور چشمگیری کمتر است و این روش دوره بهبودی بسیار کوتاه‌تری نیز دارد.

بهبودی بعد از جراحی‌های لاغری صورت

ممکن است تا چند هفته پس از جلسه‌ی درمانی، تورم و کبودی صورت ادامه داشته باشد. اغلب بیماران تنها ظرف چند روز احساس می‌کنند حالشان به اندازه کافی خوب است و می‌توانند به محل کار خود بازگردند. متخصصین بعد از جراحی، به‌طور منظم شما را ویزیت می‌کنند تا روند بهبودی شما را تحت نظر داشته باشند و مطمئن شوند که دوره‌ی بهبودی را به خوبی پشت سر می‌گذارید و رو به بهبودی هستید.

منبع: iranivs.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *