سرمادرمانی

تناسب اندام با سرمادرمانی

به نظر می رسد روزهای بسیار گرم تابستان زمان مناسبی است که کل بدن را در آب یخ فرو ببرید و سرمادرمانی کنید؛ کاری که می تواند به سلامت،زیبایی و تناسب اندام شما کمک کند. در این روش شما به محفظه آبی وارد می شوید که دمای آن حدودا ۲۲۸ درجه فارنهایت زیر صفر است!

این کار حدودا ۳ دقیقه طول می کشد و برای آن بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار باید بپردازید؛ شیوه ای که به نظر می رسد درمانی برای همه دردهاست.

طرفداران این روش عقیده دارند که این شیوه می تواند به درمان متابولیسم پایین، عدم تعادل هورمونی، التهاب های مزمن، اختلالات سیستم ایمنی، خستگی مزمن، فیبرومیالژیا، گردش خون ضعیف، بی خوابی و چاقی را کمک کند و به ریکاوری ورزشکاران بعد از ورزش های سخت کمک کند. اما وقتی به تحقیقات دقیق تر و عمیق تر در این زمینه نگاهی می اندازیم می بینیم تصویر ترسیم شده اندکی با چیزهایی که گفته شد متفاوت است.

در اینجا نظرات موافقان و مخالفان این روش را بررسی می کنیم تا ببینیم استتفاده از محفظه های آب یخ بهتر است یا استفاده از آب گرم.

ادعای طرفداران این روش: این روش به بهبود جریان خون کمک می کند

تجزیه و تحلیل: یکی از چیزهایی که این افراد به آن استناد می کنند افرادی هستند که در دست های خود ضعف گردش خون دارند که این مساله می تواند به انگشتان دست صدمه همیشگی بزند. به جای اینکه پول خود را صرف یخ درمانی کنید می توانید با هزینه کمتری یک کیسه آب یخ بخرید . این کیسه ها را مدت بیشتری می توان استفاده کرد و دوام بیشتری دارند و به درمان شما کمک بیشتری می کنند.

ادعای طرفداران این روش: با استفاده از این روش آسیب های ورزشی شما سریعتر بهبود می یابد و می توانید با شدت بیشتری ورزش کنید.

تجزیه و تحلیل: ممکن است این ادعا در حقیقت درست باشد. یکی از تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ در فرانسه انجام شد نشان داد که یخ درمانی می تواند به استحکام پروتئین هایی که در درمان آسیب به عضلات نقش دارند کمک کند. به عقیده برخی پزشکان علت این مساله این است که گاز نیتروژن موجود، بدن شما را به حالت استراحت فرو می برد.

این حالت باعث می شود تمامی التهابات کاهش یابند. این روش را می توان با طب سوزنی مقایسه کرد که به درمان التهابات در سطح سلولی کمک می کند. بنابراین به نظر می رسد واقعا در ریکاوری عضلات موثر باشد. همچنین دمای انجماد می تواند به بی حس شدن اعصاب کمک کند و احساس درد ناشی از آسیب های ورزشی را کاهش دهد.

ادعای طرفداران این روش: با استفاده از این روش بهتر می توانید بخوابید و عمرتان طولانی تر می شود و می توانید بیماری هایتان را درمان کنید.

تجزیه و تحلیل: در حقیقت نمی توان یخ درمانی را برای خوابیدن بهتر توصیه کرد. همچنین نمی توان آن را راهی برای مقابله با پیری و یا بیماری هایی مانند سرطان دانست. افرادی که مبتلا به فشار خون هستند و یا به سرما آلرژی دارند اصلا نباید از این روش استفاده کنند.

حداقل اینکه توصیه می شود تا زمانی که تحقیقات بیشتری در مورد تاثیرات بلند مدت این روش انجام نشده و مزایا و معایب آن کاملا مشخص نشده است، در استفاده از این روش صبر کنید و عجله نکنید.

ادعای طرفدارن این روش: با استفاده از این روش اضطراب و افسردگی شما کاهش می یابد و شادتر می شوید.

تجزیه و تحلیل: دقیقا همین طور است. یخ درمانی می تواند به کاهش اضطراب و استرس در افراد کمک کند اما این تاثیر می تواند تلقینی باشد. استفاده از حمام آب سرد برای درمان این بیماری ها قدمت دیرینه دارد اما استفاده از محفظه های جدید آب یخ روشی است جدید که زیاد هم متداول نیست.

منبع: فیتامین


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *