تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ایورزش

کاهش وزن سریع با برنامه یک روزه

این برنامه یک روزه برای کاهش وزن شامل حرکات ورزشی و غذاهایی است که در طول روز باید بخورید تا لاغر شوید.

برای اینکه به هدف خود برسید و بتوانید وزن خود را کم کنید نیاز به برنامه ریزی دارید. همانطور که می دانید رژیم گرفتن، ورزش کردن منظم و مصرف غذاهای تازه و سالم به جای غذاهای کنسروی و فرآوری شده باید جزیی از برنامه شما باشد. اما این برنامه در طول ۲۴ ساعت به چه صورت می تواند اجرا شود؟

در اینجا ما بهترین زمان بندی برای ورزش کردن و غذا خوردن را ارائه کرده ایم تا به بهترین شکل ممکن بتوانید وزن خود را کاهش دهید. با دنبال کردن این برنامه ورزشی و تغذیه ای در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، می توانید متابولیسم خود را افزایش داده، کالری سوزی کنید و چربی های شکمی را از بین ببرید.

ساعت ۷ صبح

بعد از بیدار شدن از خواب، دو دقیقه حرکت پروانه بزنید یا پرش زانو بلند، حرکت شنا، یا دراز و نشست را امتحان کنید.

ساعت ۷٫۱۵ صبح

دو عدد تخم مرغ نیمرو درست کرده و بخورید. تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ انجام شده نشان می دهد که خوردن صبحانه ای که پروتئین فراوان دارد باعث می شود افراد در طول روز احساس سیری بیشتری بکنند و کمتر غذا بخورند.

ساعت ۷٫۴۵ صبح

به باشگاه رفته و چند حرکت قدرتی انجام دهید. دقت کنید که آهسته وزنه ها را پایین بیاورید. اگر هنگام پایین آوردن وزنه ها سه ثانیه صبر کنید و آهسته این کار را انجام دهید متابولیسم شما تا سه روز بعد ازاین تمرین همچنان بالا خواهد بود. برای انجام این کار وزنه های نسبتا سنگین را انتخاب کرده و در پنج ست شش تایی با آن تمرین کنید.

ساعت ۹ صبح

کمی شیر بنوشید. رژیم غذایی که در آن کلسیم و لبنیات فراوان وجود دارد به کاهش وزن شما کمک میکند. اگر طعم شیر معمولی را دوست ندارید از شیرهای طعم دار استفاده کنید.

ساعت ۱۰ صبح

یک میان وعده پروتئینی بخورید، مثلا یک ساندویچ گوشت بوقلمون همراه با نان سبوس دار و پنیر. تحقیقاتی که در دانشگاه جورجیا انجام شده نشان می دهد ورزشکارانی که سه ساندویچ ۲۵۰ کالری در طول روز می خورند شانس بیشتری برای از دست دادن چربی های بدن دارند و در طول روز هم انرژی بالاتری نسبت به افرادی که این میان وعده ها را نمی خورند دارند.

ساعت ۱۱ صبح

در ساعت نهار، با گام های سریع در اطراف محل کار خود، کوچه و خیابان های اطراف محل زندگی و یا بازار قدم بزنید. تحقیقاتی که اخیرا در کلینیک مایو انجام شده نشان میدهد افراد لاغر هر روز حداقل ۳٫۵ مایل بیشتر از افراد چاق پیاده روی می کنند.

ساعت ۱ ظهر

برای نهار، سالاد اسفناج و ماهی بخورید. این غذاها حاوی منیزیوم هستند که ماده معدنی است که به متابولیسم بدن کمک می کند.

ساعت ۲ ظهر

اگر با همکارانتان قرار ملاقات دارید، به جای اینکه در اتاق کنفرانس بنشینید و گفتگو کنید، هنگام صحبت کردن در سالن ها و راه پله ها با هم قدم بزنید. با این کار چند دقیقه بیشتر در طول روز ورزش کرده اید.

ساعت ۴ بعد از ظهر

یک لیوان چای سبز خنک بنوشید. طبق تحقیقاتی که در مجله تغذیه انجام شده است، کاتچین موجود در چای سبز، سبب کاهش چربی های بدن می شود. البته دقت کنید از چه مارک چای سبزی استفاده می کنید. بهتر است خودتان چای سبز را دم کنید و از میزان خیلی کمی شکر در آن استفاده کنید.

ساعت ۵ بعد از ظهر

یک مشت آجیل بخورید تا کالری سوزی شما را تسریع کند. طبق تحقیقات انجام شده غذاهای تند و ادویه دار هم می تواند به چربی سوزی و کالری سوزی کمک کند.

ساعت ۷ عصر

قبل یا بعد از شام کمی پیاده روی کنید تا کالری سوزی خود را افزایش دهید. از برنامه های پیاده روی استفاده کنید که مثل یک ورزش سبب افزایش کالری سوزی شما شود نه اینکه فقط قدم بزنید.

ساعت ۷٫۳۰ عصر

شام بخورید. اگر برای نهار غذایی سبک خورده اید می توانید برای شما غذای سنگین تری بخورید. دکتر گری فاستر مدیر مرکز تحقیقات چاقی در دانشگاه تمپل می گوید: مهم نیست چه وقت غذا می خورید، مهم این است که چقدر می خورید.

ساعت ۹٫۳۰ شب

یک کتاب و یا مجله بردارید، یک موسیقی ملایم روشن کنید و آرام دراز بکشید. استرس سبب افزایش ترشح کورتیزول در بدن می شود که یک ماده شیمیایی است که سبب افزایش چربی های شکمی می شود. علاوه بر این آرامش داشتن قبل از خواب باعث می شود شب راحت تر بخوابید.

ساعت ۱٫۳۰ شب

سعی کنید شب ها راحت و آرام بخوابید. تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ انجام شده است نشان می دهد بی خوابی بر هورمون های بدن تاثیر گذاشته و سبب افزایش اشتها می شود و باعث می شود بیشتر احساس گرسنگی کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *