تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

راههای کاهش وزن در ماه رمضان چیست؟

بهترین زمان ورزش و راههای فوق‌العاده کاهش وزن در ماه رمضان چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به پاسخ های کلیدی و مهم این پرسشها برسید.

مدت زمان تمامی تمرینهای ورزشی که در ماه مبارک رمضان انجام می دهید باید بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باشد و تمرینهای هوازی نیز باید فقط دوبار در هفته انجام شود.

ورزش کردن پیش از سحر

بدون شک بهترین زمان برای انجام تمرین در ماه رمضان، دقیقاً قبل از خوردن سحری است؛ بهتر است که مقدار زیادی آب بنوشید و نیم ساعت بعد، ورزش کنید. تمرینهایی که در این زمان انجام می دهید باید دارای شدت کم تا متوسط باشد تا دچار تحلیل عضلانی نشوید.

ورزش کردن پس از نماز صبح

یک زمان پیشنهادی و مناسب دیگر برای ورزش کردن، پس از نماز صبح است؛ این بار پس از نماز صبح تان می توانید تمرینهای متوسط تا شدید را انجام دهید.

پس از افطار بین نماز مغرب و عشا

پس از افطار و پیش از نماز عشا سومین زمان مناسب برای ورزش کردن است؛ این زمان برای انجام تمرینهایی با شدت کم تا متوسط مناسب می‌باشد؛ شاید این کار در ایران کمی مشکل باشد، زیرا بین نماز مغرب و عشا فقط نیم ساعت زمان برای ورزش کردن وجود دارد؛ بنابراین قطعا به سختی می توانید یک برنامه ورزشی را داخل برنامه زمانی خود بگنجانید.

ورزش کردن پس از افطار

چهارمین گزینه زمانی برای انجام تمرینهای ورزشی حدود نیم ساعت پس از افطار است. این تمرین می تواند شامل حرکتهای سنگین هم باشد؛ اما دقت داشته باشید که در زمان افطار وعده ای سبک میل کنید تا موقع تمرین اذیت نشوید.

کل تمرین نباید کمتر از ۳۰ دقیقه باشد و بیشتر از ۶۰ دقیقه طول بکشد؛ همچنین حتما تمرینهای هوازی را به دو بار در هفته محدود کنید. از ورزشهای سنگینی مثل شنا، دویدن، وزنه زدن و از این دست ورزشها به شدت دوری کنید و ورزشهای سبکی مثل شنا، پیلاتس، دوچرخه سواری و کشش عضلات بدن را جایگزین کرده و در ماه رمضان دنبال کنید.

نکته: توجه داشته باشید جدا از اینکه چه زمانی ورزش کردن را شروع کرده اید، هرگاه که احساس سرگیجه یا ضعف داشتید، به سرعت دست از ورزش کردن بکشید و استراحت کنید.

 پس از انتخاب زمان مناسب برای ورزش در ماه مبارک رمضان، وقت آن رسیده که با چند راه کاهش وزن در این ماه آشنا شوید.

به میزان کافی کالری مصرف کنید

می توانید از یک رژیم مناسب استفاده کنید و روزانه ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری مصرف کنید. کالری بیش از اندازه باعث ایجاد چاقی شده و  همچنین کمبود آن نیز مشکلات بسیار دیگری را برای بدن شما ایجاد می کند.

با غذاهای رژیمی روزه تان را باز کنید

قابل درک است که در هنگام افطار به شدت احساس گرسنگی داشته باشید؛ اما در خوردن غذاهایی که هیچ فایده ای برای بدن ندارد زیاده روی نکنید؛ زیرا این کار باعث اضافه وزن شما خواهد شد.

سعی کنید روزه خود را با غذاهای مختلف رژیمی که همگی دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین هستند باز کنید تا قند خون شما ثابت بماند؛ این کار باعث می شود که دیگر احساس گرسنگی نکنید. داشتن حس سیری جلوی پرخوری را گرفته و باعث می شود تا میزان کالری کمتری دریافت کنید و وزنتان پایین بیاید.

میل به پرخوری را از بین ببرید

در ماه مبارک رمضان یا روزهای دیگری که روزه دار هستید، آرام آرام به شیوه جدید غذایی تان عادت خواهید کرد و کمتر گرسنه خواهید شد؛ اما سعی کنید میل به پرخوری را درونتان کاهش دهید تا هر روز کمتر گرسنه شوید.

مدیریت و حذف تشنگی

می توانید با نوشیدن آب به میزان یک چهارم از حجم کل بدنتان، در طول شب و پس از افطار احساس تشنگی را کمتر و یا حتی به طور کامل آن را حذف کنید؛ به عنوان مثال اگر وزنتان ۸۰ کیلو باشد هر شب پس از افطار حداقل چهار لیتر آب باید بنوشید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *