سلامتیسلامتی مو

نکاتی مهم برای درمان ریزش موی زنانه!

ریزش موی زنانه

تنها درمان تایید شده ریزش موی زنانه محلول ماینوکسیدیل ۲ در صد است که فرد در صورت استفاده باید بداند تا استفاده شود تاثیر دارد و در صورت قطع دارو اثرش از بین میرود.به جز درمان اصلی که ذکر شد درمان های دیگری که درجه اعتبار کمتری دارند ولی معولا موثرند داروهای آنتی آندروژن هستند .این داروها مثل اسپیرونولاکتون ، سیپروترون استات ، فلوتامید ، فینستراید با مهار آندروژن ها به بهبود آندروژنتیک آلوپسی خانم ها کمک می کنند ولی باز هم مثل ماینوکسیدیل تا زمان مصرف موثرند و بعد از قطع ، اثرشان از بین می رود .

مهمترین نکتهای که در موقع مصرف آنها باید دقت شود تراتوژن بودن آنها است خصوصا برای اسپیرونولاکتون و فینستراید و پزشک و بیمار باید بدانند این تراتوژن بودن تا ۳ ماه بعد قطع دارو هم می تواند برای جنین احتمالی خانم های در سن باروری خطرناک باشد لذا توصیه به پیشگیری از بارداری طی مصرف تا ۳ ماه بعد از قطع دارو الزامیست .

اسپیرونولاکتون یک داروی ضد فشار خون با اثر احتباسی بر پتاسیم است لذا در مصرف همزمان با داروهای دیگر باید به این اثر دقت کافی کرد . اسپینولاکتون می تواند اختلال عادت ماهیانه و لکه بینی در وسط سیکل ایجاد کند . دوز اسپیرونولاکتون ۵۰الی ۲۰۰ میلی گرم روزانه و در فینستراید روزانه ۲.۵ الی ۵میلی گرم می باشد . برای فینستراید در تحقیقات پزشکی مطالب متناقض زیاد است و بعضی تحقیقات آن را بی اثر نشان دادهاند و برخی موثر!. ولی معمولا در تجارب بالینی روزمره پزشکان فینستراید بر ریزش ارثی مو موثرست.

 

 

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *