پرهیزاتسلامتینکات سلامتی

مصرف حشیش عامل افزایش سکته مغزی

کشف رابطه بین مصرف حشیش و ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از حشیش می‌تواند عوارض منفی و زیان‌باری برای سلامت قلب و عروق داشته باشد. گزارشی از این مطالعه در نشست سالانه کالج قلب و عروق آمریکا (ACC) ارائه شده است.
محققان مرکز پزشکی اینشتین در فیلادلفیا، حدود ۲۰ میلیون پرونده سلامت را در سرتاسر آمریکا بررسی کرده‌اند و درنهایت توانسته‌اند که نوعی ارتباط بین مصرف حشیش و افزایش خطر مواجه شدن با سکته مغزی و نارسایی قلبی پیدا کنند.
یافته‌های آنان نشان می‌دهند که مصرف حشیش، خطر مواجه شدن با نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و حتی مرگ ناگهانی بر اثر بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند.
به‌گفته محققان، حتی اگر عوامل خطر شناخته‌شده نیز کنترل و اصلاح شوند، همچنان احتمال بروز سکته مغزی یا ابتلا به نارسایی قلبی در بین مصرف‌کنندگان حشیش زیادتر از دیگران است.
این مطالعه برای بررسی مکانیسم عملکردی حشیش طراحی نشده بود، ‌اما محققان می‌گویند که سلول‌های عضله قلب تحت تاثیر گیرنده‌های حشیش قرار می‌گیرند و همین وضعیت می‌تواند نشان‌دهنده نحوه اثرگذاری حشیش بر دستگاه قلبی-عروقی انسان‌ها باشد. به‌طور کلی، این یافته‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری برای هشدارهای لازم در اختیار پزشکان قرار بدهند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *