سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

آشنایی با ممنوعیت‌های عمل بلفاروپلاستی!

آشنایی با ممنوعیت‌های عمل بلفاروپلاستی!

بلفاروپلاستی می‌تواند تا ۱۰ سال دوام بیاورد، اما این مساله به عوامل مختلفی از جمله وضعیت سلامتی افراد بستگی دارد. چشم‌پزشک پیش از انجام بلفاروپلاستی، عوامل خطر مرتبط با جراحی بلفاروپلاستی را ارزیابی می‌کند: مشکلات ناشی از خشکی چشم، بیماری تیروئید چشمی و بیماری دیابت.
به یاد داشته باشید که شدت و تعداد بیماری‌ها می‌توانند امکان جراحی بلفاروپلاستی را کاهش بدهند یا حتی آن را منتفی کنند. مثلا، خطر مواجه شدن با عوارض ناشی از جراحی بلفاروپلاستی برای افراد سیگاری بیشتر است، چون روند بهبودی زخم‌ها در بدن این افراد آهسته‌تر از حالت طبیعی پیش می‌رود. اگر سیگاری باشید، احتمالا جراح به شما خواهد گفت که در فاصله چند هفته مانده به جراحی بلفاروپلاستی از سیگار کشیدن خودداری کنید.
جالب است بدانید که انجام دادن جراحی بلفاروپلاستی در افرادی که از نژاد آسیایی هستند واقعا سخت‌تر است، چون ساختار پلک این افراد با نژادهای دیگر تفاوت دارد. به همین دلیل، افراد آسیایی با این خطر مواجه هستند که نتایج حاصل از بلفاروپلاستی برای آنان، ضعیف‌تر از حد مطلوب باشد. بلفاروپلاستی می‌تواند چین‌خوردگی پلک بالایی که یکی از ویژگی‌های چهره‌های آسیایی است را از بین ببرد. درنتیجه این تغییر می‌تواند چهره آسیایی‌ها را به چهره‌های غربی نزدیک کند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *