دهان و دندانسلامتینکات سلامتی

آشنایی با ترکیبات و خواص خمیردندان/فلوراید

با این‌که همه ما با انواع مختلفی از خمیردندان‌ها آشنا هستیم، اما انتخاب خمیردندان مناسب واقعا به کار سختی تبدیل شده است. آشنایی داشتن با ترکیبات تشکیل‌دهنده خمیردندان‌ها می‌تواند در خرید خمیردندان مناسب به شما کمک کند. نکات زیر، شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.

فلوراید

فلوراید، تنها ماده فعال در همه خمیردندان‌ها است. این ماده، نوعی املاح طبیعی است که مینای دندان را تقویت می‌سازد و از همین طریق دقیقا به کاهش پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند. توجه کردن میزان فلوراید موجود در خمیردندان، یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب خمیردندان مناسب است. بیشتر خمیردندان‌های معمولی تا ۰.۱۵ درصد فلوراید دارند، اما خمیردندان‌های تجویزی دارای فلوراید بیشتری هستند.

ترکیبات ضدباکتری

بعضی از خمیردندان‌ها حاوی نوعی ماده ضخواصدباکتریایی به‌نام تری‌کلوزان هستند که در مبارزه با پلاک‌های باکتریایی مضر به دندان‌ها کمک می‌کند. همین پلاک‌های مضر، علت اصلی ابتلا به بسیاری از مشکلات دهان و دندان مانند بیماری‌های لثه هستند. بنابراین، خمیردندان‌های حاوی تری‌کلوزان می‌توانند برای سلامت دهان و دندان واقعا مفید باشند و بسیاری از باکتری‌های مضر را از بین ببرند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *