سلامتیسلامتی مونکات سلامتی

مخلوط آب و سرکه سیب برای درمان شوره سر

سرکه سیب چه کمکی به درمان شوره سر می کند؟

اصل مهم در درمان شوره سر این است که کیفیت و سلامت پوست سر و موها دچار آسیب نشود. سرکه سیب باعث افزایش کیفیت کلی و بافت مو در درمان شوره سر می شود. شوره سر به پوسته پوسته شدن سر و خارش سر که بدون ایجاد التهاب باشد گفته می شود. از عواملی که باعث بروز شوره سر می شوند: استرس، آب و هوا، استفاده از لوسیون های حاوی الکل، چاقی و … می توان اشاره کرد. سرکه سیب یک اسید طبیعی است و باعث پاکسازی سر به صورت کامل می شود. سرکه سیب از طریق جلوگیری از تولید لایه های شاخی و محبوس کردن رطوبت در پوست سر سبب درمان شوره سر می شود.

در درمان شوره سر این مهم است که پوست سر دارای سطح PH مناسبی باشد. سرکه سیب همچنین سطح PH مناسب سر ما را حفظ می کند و در درمان شوره سر بسیار موثر است. با خصوصیاتی که سرکه سیب دارد و رعایت روش های مناسب و استفاده از آن در درمان شوره سر به صورت سنتی، به موفقیت خواهید رسید.

مخلوط آب و سرکه سیب برای درمان شوره سر

آب و سرکه سیب را به یک نسبت با هم ترکیب کرده و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. به آرامی آن را بین موها، ریشه تمام تارهای مو اسپری کنید و بعد با یک حوله سرتان را بپوشانید. به مدت سی دقیقه حوله روی سرتان باقی بماند و بعد موها را با آب معمولی شستشو دهید. برای درمان شوره سر این کار را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

اگر در نظر دارید غلظت کمتری از این ترکیب برای درمان شوره سر تهیه کنید، از یک قاشق چایخوری سرکه در دو فنجان آب استفاده کنید. توجه کنید PH محلول حتما 4 باشد.

ترکیب سرکه سیب، آرد ذرت و روغن هسته انگور برای درمان شوره سر

این واقعیت وجود دارد، زمانی که پوست سر شما خشک و دهیدراته می شود، حالت پوسته پوسته و شکننده پیدا می کند. پس ما برای درمان شوره سر نیازمند به رطوبت رسانی سر خواهیم بود. روغن هسته انگور یکی از قویترین کاندیشنرهای مو در درمان شوره سر است که البته در محصولات تجاری کاندیشنر مو نیز موثر است. آرد ذرت به عنوان یک لایه بردار مناسب پوست سر است که به برداشتن سلول های مرده از روی پوست کمک بسزایی می کند.

برای تهیه این مخلوط یک نسبت از سرکه سیب را با دو نسبت از آرد ذرت (نسبت یک به دو) و یک دوم فنجان روغن هسته انگور ترکیب کرده تا شکل خمیری پیدا کند. این ماسک خانگی در درمان شوره سر را طوری روی سر بگذارید که تمام تارهای مو را بپوشاند. به مدت یک ساعت بر روی سر باقی بماند و در این مدت سعی کنید گاهی سرتان را ماساژ کامل دهید. برای شستشو این ماسک از یک شامپو ملایم استفاده کنید.

مخلوط گیاهان با سرکه سیب برای درمان شوره سر

گیاهان به طور گسترده در درمان بیماری ها مورد استفاده هستند. شما می توانید از یک ترکیب گیاهی با سرکه سیب برای خلاصی و درمان شوره سر استفاده کنید. آویشن زمانی که با رزماری همراه شود در درمان شوره سر بسیار موثر است.

برای درمان شوره سر به یک چهارم فنجان از مخلوط گیاهی از جمله: مریم گلی، آویشن، رزماری، اسطوخودوس، گل همیشه بهار (کالاندولا) و بابونه نیاز دارید. دو فنجان سرکه سیب را روی حرارت قرار دهید تا به دمای جوش برسد. پس از آن ترکیب گیاهی را به سرکه اضافه کرده و اجازه دهید برای ساعت ها بماند. بعد از آن ترکیب را فشار دهید. یک هشتم فنجان از ترکیب آماده شده را با یک فنجان آب ترکیب کرده و موها را با آن خیس کنید، بعد از مدتی موها را با شامپو به طور کامل بشویید.

منبع: آوای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *