سلامتی

نوزادی که از ترکیب ژن 3 پدر و مادر تشکیل شده بود متولد شد!!!

علاوه بر تمام مخالفت ها و هشدارهایی که در دنیای پزشکی به طرح تولد نوزاد با 3 والد صورت گرفته بود گروهی از جنین شناسان و متخصصان باروری این طرح را اجرا کرده و اولین نوزاد را با این روش به دنیا اوردند.

تولد اولین نوزاد با 3 والد در بریتانیا

در یکی از بیمارستان های بریتانیا پزشکان آمریکایی اولین نوزاد با 3 والدین را به دنیا آوردند ، نوزادی که از ترکیب ژن 3 پدر و مادر تشکیل شده بود.نوزاد متولد شده از DNA والدین خودش و ترکیب کد ژنتیکی یک اهدا کننده تشکیل شده و رشد کرد.

این بدان معناست که نوزاد بیماری ژنتیکی کشنده ای را که در مادرش وجود دارد به همراه نداشته و به صورت سالم متولد شده است.

این روش بحث برانگیزبه صورت قانونی در بریتانیا برای اولین بار در دنیا انجام شد و جنین شناسان آمریکایی از این روش به عنوان یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از تولد نوزادان بیمار نام بردند چرا که همانطور که گفته شد مادر این نوزاد مبتلا به یک بیماری کشنده بود اما با تداخل ژن یک اهدا کننده نوزاد سالم متولدشد.

عکس پزشک مسئول تولد نوزاد با 3 والد و اولین نوزاد متولد شده با ژن سه والد در بریتانیا

%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7-3-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%af

دکتر “جان ژانک” در گفتگو با Daily Mail Online گفت:ما 5 تخم با این روش آماده کرده بودیم و با استفاده از روش IVF به زن اردنی منتقل کردیم که تنها یکی از آنها رشد کرد و مابقی از بین رفتند . به عقیده ی من این یک روش مناسب و سریع در نوزادی که با ۳ والد متولد شد سالم است ولی از انجایی که استفاده از این متد در آمریکا مورد تایید و قانونی نیست در حال حاضر کشور مکزیک برای ادامه کار انتخاب شده است.

در حال حاضر تیم جنین شناسان تلاش را برای استفاده از این روش به منظور جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری های لا علاج و درمان ناباروری های درجه اول ادامه می دهند. گفتنی است به گزارش دیلی میل استفاده از این روش حتی برای تست هم با مخالفت های بسیاری همراه بوده است و در دنیای پزشکی هشدارهای جدی در مورد استفاده از این روش داده شده است.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *