سلامتیسلامتی پوستسلامتی مونکات سلامتی

بررسی علت ایجاد جوش بر روی صورت و درمان آن

چرا جوش می زنید ؟

جوش ها علل مختلفی دارند و درمان هر کدام هم راه حل خاصی دارد. بنابراین بهتر است اول علت بروز جوش صورت خود را پیدا کنید. به اعتقاد دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست بیمارستان پرزیبلترین نیویورک گاهی اوقات بالا و پایین شدن هورمونی اصلی ترین علت بروز آکنه در زنان است. عوامل ژنتیکی یا پوست های چرب هم می تواند سرمنشای بروز جوش های پوستی باشد. یکی دیگر از علل بروز آکنه، سندروم کیست های تخمدانی است که سبب افزایش هورمون های زنانه و به دنبال آن ایجاد جوش در صورت می شود. پس نمی توانیم همه جوش ها را با همان روش درمانی جوش های جوانی مداوا کنیم.

چطور درمانش کنید ؟

برای درمان آکنه های ناشی از تغییرات هورمونی باید ابتدا با تنظیم ترشح هورمون ها از بروز ضایعات پوستی جلوگیری کرد و پس از آن باید با مشورت و کمک متخصص پوست آسیب های پوستی را درمان نمود . پس از شناسایی و در صورت نیاز، برطرف کردن علت جوش و آکنه های پوستی خود، می توانید از روش های درمانی که نیازی به نسخه پزشک ندارند برای پاک سازی پوست تان استفاده کنید. قبل از هر چیز یادتان باشد از مرطوب کننده های غیر روغنی و محصولات آرایشی غیرکمودوژنیک non-comedogenic استفاده کنید تا کمتر دچار آسیب های پوستی این چنینی شوید.

سراغ چه محصولاتی بروید ؟

یکی از بهترین روش های درمان جوش های چرکی استفاده از محصولات حاوی بنزیل پراکسید است که باکتری تشکیل دهنده جوش های چرکی را از بین می برند؛ زنان باردار به جای استفاده از بنزیل پراکسید بهتر است از کرم های موضعی آزلائیک اسید استفاده کنند. محصولات حاوی سالسیلیک اسید هم برای برداشتن سلول های مرده از روی پوست، قبل از آن که تجمع آن ها سبب حساس شدن پوست و آسیب آن شود، مفید هستند. اگر پوست شما دچار آکنه و جوش های چرکی می شود، به یاد داشته باشید که هرگز روی آن ها را نکنید. در این مواقع توصیه می کنیم حتما به متخصص پوست مراجعه کنید، اگر وضعیت آکنه به گونه ای باشد که باید برداشته یا پاک شود، متخصص پوست می تواند با تزریق کورتن به بهبود آن کمک کند. بعد از برداشته شدن لایه روی جوش، کرم های حاوی بنزیل پراکسید به ترمیم پوست آسیب دیده بسیار کمک می کنند. هرگز فریب تبلیغ داروهای بسیار قوی یا تبلیغ هایی که می گویند: «بهترین داروی ضد جوش» را نخورید. یادتان باشد به مرور زمان از میزان چربی پوست کاسته می شود و پوست یک فرد 35 ساله به مراتب چربی کمتری نسبت به یک فرد 16ساله دارد؛ بنابراین ممکن است داروهای ضد جوش جوانی، در فرد 35ساله التهاب و ضایعه پوستی ایجاد کنند.

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *