درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

دستورات بعد از عمل جراحی هموروئید

دستورات بعد از عمل جراحی هموروئید

– چنان چه عمل جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد بلافاصله بعد از عمل جراحی بیمار مرخص شده و به منزل می رود.
– در روز اول بعد از عمل هموروئید استراحت کنید و از منزل خارج نشوید
– تا زمانی که پانسمان دارید از خوردن غذای سنگین اجتناب کنید زیرا سبب تحریک اجابت مزاج می شود. اگر عمل هموروئید وسیع نبوده از روز بعد از عمل می توانید غذای کامل و بخصوص پر فیبر میل کنید در غیر این صورت ۴-۳ روز غذای سبک میل شود.
– صبح روز بعد پانسمان برداشته می شود. در روش عمل جراحی هموروئید با لیزر پانسمان داخل مقعد گذاشته نمی شود و فقط روی محل عمل پانسمان می شود پس دیگر نگران پانسمان داخلی نباشید. اگر پانسمان به محل عمل هموروئید چسبیده باشد آن را خیس کنید تا جدا شود.
از روز بعد از عمل روزی ۳-۲ بار در لگن آب گرم بنشینید. آب باید گرم باشد. بیمار باید محل عمل هموروئید را در لگن آب گرم باز و بسته کند تا از ایجاد عفونت و آبسه جلوگیری شود.
– صورت درد بعد از عمل هموروئید می توان از دارو های مسکن خوراکی و در هنگام خواب از خواب آور های سبک استفاده کرد. در صورت نداشتن بیماری های همراه مانند دیابت به خوردن آنتی بیوتیک نیازی نیست.
– اگر عمل سبک بوده روز بعد از عمل می توان داروهای ملین را شروع کرد ولی اگر عمل وسیع بوده بهتر است ۴-۳ روز به تعویق انداخته شود.
– بعد از عمل جراحی هموروئید داشتن چند قطره خون ریزی هنگام اجابت مزاج یا خشک کردن ناحیه طبیعی می باشد، اما اگر این خونریزی بعد از یک ماه ادامه پیدا کند حتمآ باید روده ی بزرگ جهت علت خون ریزی بررسی شده و کولونوسکوپی انجام شود
در بیمارانی که بالای ۴۰ سال بوده و با خون ریزی مراجعه می کنند کولونوسکوپی باید قبل از عمل انجام شود
– در چند ماه اول بعد از عمل ممکن است در صورت یبوست شدید، چند قطره خون ریزی یا کمی سوزش داشته باشید که در این صورت با پزشک خود تماس گرفته و با انجام توصیه های لازم سریعا خوب می شوید.
– بهتر است در چند ماه اول بعد از عمل از روزه داری اجتناب شود

از روز بعد از عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید روزی ۳-۲ بار در لگن آب گرم بنشینید

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *