آشپزیکباب و کتلت

دستور تهیه پنیر کبابی سوخاری

شاید برای شما که یکی از طرفداران پنیر کبابی سوخاری هستید، جالب باشد که پنیر کبابی را برای اولین بار قبرسی‌ها با نام هالومی طبخ کردند. پنیر کبابی آنها، از ترکیبی از شیر گوسفند و بز تولید شده بود. از آن زمان تا امروز، تولیدکنندگان محصولات لبنی در کشورهای مختلف، بسته به ذائقه و الگوی مصرف خریداران محصولاتشان، تغییرات کوچکی را در ترکیب این نوع از پنیر ایجاد کرده‌اند. برای مثال، شرکت کاله در ایران، پنیر کبابی را با شیر گاو تهیه کرده و سطح آن را با نعناع پوشانده است.

پنیر کبابی، چه با شیر گاو تولید شود و چه از ترکیب شیر چند حیوان ساخته شود، نقطه ذوب بالایی دارد و همین ویژگی کافی است تا امکان سرخ یا سوخاری کردن آن برای دوست‌دارانش فراهم شود. این پنیر که حتی روی حرارت بافت خود را حفظ می‌کند، می‌تواند در ترکیب غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه سوخاری شود و به عنوان یک عصرانه کامل، روی میزتان بیاید.

مواد لازم برای تهیه پنیر کبابی سوخاری

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پنیر کبابی: ۲۰۰ گرم
  • پودر سوخاری: ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع مخصوص سرخ کردنی: به مقدار لازم

پنیر کبابی سوخاری

طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری

حدود یک ساعت قبل از طبخ، پنیر ها را از فریزر خارج کنید تا یخشان باز شود. وقتی که پنیرتان نرم شد، آن را در اندازه‌های دلخواه برش دهید.

در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید و هر قطعه پنیر را ابتدا در تخم‌مرغ بزنید و سپس در آرد سوخاری بغلطانید. می‌توانید این کار را یکبار دیگر هم تکرار کنید تا لایه ضخیم‌تری از پودر سوخاری روی پنیرتان را بپوشاند.

پس از آنکه پنیر کبابی با آرد سوخاری پوشیده شد، هر قطعه از آن را در روغن داغ شده بیندازید.

هر طرف پنیر بعد از حدود دو دقیقه رنگ خواهد گرفت و پس از طلایی شدن هر دو طرف آن، می‌توانید پنیر کبابی سوخاری را از روغن خارج کرده و سرو کنید.

برای طعم‌دار کردن پنیر کبابی، نیازی به اضافه کردن نمک ندارید و در صورت تمایل، می‌توانید آن را با سس دلخواه‌تان سرو کنید. پیش‌تر، در این مطلب طرز تهیه چند نوع سس را با شما در میان گذاشته بودیم.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *