تغییر فرم بدن با حرکات ورزشی در چهار هفته (1) - مجله سلامتی عطارباشی

تغییر فرم بدن با حرکات ورزشی در چهار هفته (۱)

آیا به دنبال راهکارهایی موثر برای تغییر فرم بدنتان هستید؟ امروزه همه به دنبال بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام هستند. بیشتر افراد نیز راحت‌ترین راه را، رفتن به باشگاه و پرداخت حق عضویت‌های سرسام‌آور، خرید مکمل‌های لاغری و تجهیزات گران‌قیمت می‌دانند؛ اما همه چنین تفکری ندارند و افراد منطقی‌تر می‌دانند که همیشه راه راحت‌تر و ارزان‌تری نیز وجود دارد.

هوشمندانه انتخاب کنید!

برای رسیدن به استایل جذاب و متناسب، تنها کافی است رژیم غذایی خود را سالم و هوشمندانه انتخاب کنید و بدون نیاز به خرید وسایل ورزشی، در منزل حرکات وزن بدن را انجام دهید. به نظر شما کدام دسته بهترین و کم‌خطرترین نتیجه را خواهند گرفت؟ قطعاً خودتان حدس زده‌اید، کدام گروه برنده واقعی است؛ بله، گروه دوم برنده حقیقی این رقابت خواهند بود. معمولاً بهترین و عاقلانه‌ترین جواب‌ها در جلوی چشم ما است، ولی ما بی‌توجه به آن از کنارش می‌گذریم.

گروه فیتامین در ادامه، پنج تمرین ورزشیِ موثر در تغییر فرم بدن را به شما معرفی خواهد کرد که با انجام این حرکات، در کمتر از چهار هفته، کم‌کم فرم گرفتن بدن و کاهش سایز کمرتان را مشاهده خواهید کرد. این یعنی رسیدن به تناسب اندام در کمتر از یک ماه، که واقعا استثنایی است. البته یادتان باشد که در یک مدت کوتاه نمی‌توان به یک بدن رویایی و جذاب رسید؛ اما تضمین می‌کنیم که بعد از گذشت این زمان، شگفت‌زده خواهید شد. پس تا انتهای چهار هفته با ما همراه باشید.

۱ حرکت پلانک

حرکت پلانک یکی از حرکات استثنایی است که می‌توانید در این چهار هفته از فواید آن بهره‌مند شوید.

شاید در نگاه اول تصور کنید که در حین انجام این تمرین، بیش‌ازحد ساکن هستید؛ اما همین تمرین به ظاهر ساده برای هسته بدن و عضلات شکم و شانه معجزه خواهد کرد.

چگونگی انجام حرکت

۱ برای شروع کافی است همانند فرم حرکت شنا قرار گرفته و آرنج‌هایتان را با زاویه ۹۰ درجه روی زمین قرار دهید و روی پنجه پا بروید؛

۲ به‌طور کلی، بدنتان باید صاف باشد و در یک راستا قرار گیرد؛

۳ سپس تا جایی‌که می‌توانید و اذیت نمی‌شوید، در همین وضعیت بمانید. دقت کنید که کمر و لگنتان را حرکت ندهید.

۲ حرکت شنا

این حرکت بهترین و کامل‌ترین حرکت وزن بدن به حساب می‌آید؛ زیرا با انجام آن، تمام عضلات بزرگ بدن را درگیر خواهید کرد.

چگونگی انجام حرکت پلانک

۱ ابتدا در وضعیت پلانک برروی زمین قرار گرفته و دست‌هایتان را بدون خم‌کردنِ آرنج دقیقاً در زیر شانه قرار دهید؛

۲ روی پنجه پا قرار گرفته و پاهایتان را صاف بگذارید، به صورتی‌که پاها، کمر و باسن همگی در یک راستا قرار بگیرد؛

۳ حال آرنج‌ها را خم کرده و بدنتان را به زمین نزدیک کنید.

۳حرکت اسکوات

انجام حرکت اسکوات در تقویت عضلات چهارسر، همسترینگ و ساق پاها معجزه می‌کند؛ همچنین علاوه بر چربی‌سوزی فوق‌العاده، عضلات هسته بدن را نیز قوی‌تر خواهد کرد.

چگونگی انجام حرکت اسکوات

۱ برای انجام حرکت اسکوات، در حالت استاندارد باید پاهایتان را به اندازه عرض شانه یا کمی بیشتر باز کنید؛

۲ حالا دست‌هایتان را در حالت باز، روبه‌روی خود بگیرید و در همین حالت روی لگنتان بنشینید؛

۳ حتماً دقت کنید که در حین انجام حرکت، کمرتان خم نشود؛

۴ تا جایی خم شوید که ران‌هایتان با زمین موازی شود؛

۵ مجدداً با فشار پاشنه پا بایستید.

منبع: فیتامین

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.