تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هانکته های تغذیه ای

خواص فوق العاده لوبیا سبز برای سلامتی

خواص لوبیا سبز بسیار غافلگیرکننده هستند؛ این لوبیای ریشه‌دار و سبز دارای فوایدی برای بدن می‌باشد که فکرش را هم نمی‌توانید بکنید. این لوبیا که می‌توان آن را به راحتی در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت، سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی لازم برای بدن می‌باشد. ترکیبات مفید موجود در لوبیا سبز شامل فیبر، پروتئین، اسید چرب امگا ۳، کلسیم، آهن، فلاوونوئید و کاروتنوئید می‌باشند. مصرف لوبیا سبز پخته‌شده دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی بدن و ذهن انسان نیز می‌باشد. با عطارباشی همراه باشید.

خواص لوبیا سبز

جلوگیری از سرطان روده

بررسی های بسیار زیادی نشان می دهند که خواص لوبیا سبز رابطۀ بسیار محکمی با جلوگیری از پولیپ روده دارند. این پولیپ ها می توانند منجر به سرطان شوند. شواهد نشان داده اند که شما با افزایش مصرف لوبیا سبز می توانید خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ و همچنین ورم غده ای را در خود کاهش دهید. از آنجایی که لوبیا سبز سرشار از فیبر می باشد، به بهبود و تنظیم سیستم گوارش شما نیز کمک می کند، که باعث کاهش فشار به روده نیز خواهد شد. همه ی این فواید باعث جلوگیری از سرطان روده و گوارش می شوند.

تنظیم دیابت

خواص لوبیا سبز و دیگر انواع لوبیا به کنترل دیابت و تنظیم سطح قند خون کمک بسیار زیادی می کنند. بررسی ها نشان داده اند که لوبیا و حبوبات دیگر باعث کاهش قند خون بیماران دیابتی می شوند. از آنجایی که در گذشته روشی طبیعی برای تنظیم قند خون وجود نداشته است، این کشفیات می توانند بسیار ارزشمند باشند. اگر می خواهید سطح قند خون و دیابت خود را مدیریت و کنترل کنید، باید لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود جای دهید.

برای استخوان‌ها مفید است

اگر کلسیم با ویتامین K همراه نباشد، نمی تواند برای تقویت استخوان ها مفید واقع شود. بدن شما نمی تواند بدون این ویتامین مهم، به استخوان ها اجازه دهد که از کلسیم استفاده کنند. بعلاوه ویتامین K با کنترل متابولیزم استخوان ها، از دست دادن مواد معدنی را به حداقل ممکن می رساند. در حقیقت، یک فنجان لوبیا سبز حدودا دارای ۲۰ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

بهبود سیستم ایمنی

یکی از بهترین خواص لوبیا سبز سطح بالای آنتی اکسیدان در آن می باشد. گیاهان دو لپه ای از آن چیزی که در گذشته تصور می شد هم دارای کاروتنوئید و فلاوونوئید بیشتری هستند. کاروتنوئید دارای لوتئین و بتا کاروتن ، و فلاوونوئید شامل کاتچین، اپیکاتچین، کامپفرول و کوئرستین هستند. علاوه بر همه ی فوایدی که در لوبیا سبز نهفته است، این لوبیا باعث کاهش خطر سکته ی مغزی می شود و با رادیکال های آزاد که منجر به بیماری می شوند نیز مبارزه می کند.

همچنین بخوانید :  از ویتامین F چقدر می دانید

خواص لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز برای بینایی

کاروتنوئید هایِ لوتین و زاکسانتینِ موجود در لوبیا سبز برای قدرت و بهبود بینایی بسیار مفید هستند. این کاروتنوئید ها با هم در جهت کاهش خطر ابتلا به انحطاط ماکولار و یا تباهی لکه ی زرد کار می کنند. اگر سطح کاروتنوئید شما نرمال باشد، می تواند با کاهش فشار بر روی قسمت درونی چشم، از زوال، کاهش بینایی و عملکرد چشم جلوگیری کند.

سلامت قلب

لوبیا سبز سرشار از فیبر است، و می تواند با کاهش جذب دوباره ی کلسترول از طریق اسید های صفرا، به کاهش میزان آن در بدن کمک کند. این فرآیند برای تنظیم و کنترل سطح کلسترول در بدن نیز بسیار مفید است. پتاسیم موجود در لوبیا می تواند به بهبود سطح فشار خون – که باعث سلامت قلب می شود – نیز کمک کند.

تسکین مشکلات معده

افراد زیادی از مشکلات مربوط به معده رنج می برند که در اغلب موارد نیز عدم مصرف فیبر کافی دلیل اصلی آن محسوب می شود. از جمله فواید لوبیا سبز می توان به خواص ادرار آوری آن برای سیستم گوارش اشاره کرد. فیبر موجود در لوبیا سبز باعث افزایش و جریان ادرار و دفع مدفوع از بدن می شود که نتیجه ی آن پاک شدن بدن از هر گونه سم و زهرابه ی مضری می باشد.

از جمله بیماری هایی که با استفاده از مواد مغذی موجود در لوبیا سبز بهبود پیدا می کنند، می توان به بیماری های رفلاکسی، هموروئید، یبوست و زخم معده اشاره کرد. شما می توانید با مصرف روزانه ی لوبیا سبز، ۱۵ درصد از میزان فیبر توصیه ی شده ی بدن تان را فراهم ، و به کار کردن درست شکم و معده یتان کمک کنید.

رشد جنین

هنگامی که شما در طول بارداری تان لوبیا سبز مصرف می کنید، اسید فولیک موجود در آن به رشد جنین شما کمک بسیار زیادی می کند. شواهد نشان می دهند که لوبیا سبز برای تشکیل قلب، مغز و سیستم تنفسی کودک بسیار حیاتی و مهم است. لوبیا سبز همچنین برای جلوگیری از نقص مجرا های عصبی جنین نیز مفید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *