بهداشت بانوانسلامتی

خروپف با بیماری قلبی در زنان مرتبط است.

خروپف باعث سکته قلبی در زنان می‌شود!

خروپف در شب بیش از آنکه برای همسرتان ایجاد مزاحمت کند، مطابق مطالعات در زنان با بیماری قلبی مرتبط است. خطرات آن چیست؟ چرا بین این دو ارتباط وجود دارد؟ چگونه می‌توانید از خودتان محافظت کنید؟ بیایید به این نگرانیها توجه کنیم.
محققان آمریکایی ارتباط قابل توجهی بین بیماری قلبی و خروپف پیدا کردهاند. در حقیقت، زنان مبتلا به خروپف ۲۰۰ درصد بیشتر از دیگران خطر ابتلا به بیماری قلبی را دارند. فشار خون بالا و کلسترول بالا دو عامل دیگر مرتبط با قلب هستند که بیشتر در زنانی که مرتب خروپف میکنند دیده میشود. در حالی که خطر احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی زنانی که بهطور منظم خروپف می کنند ۲۰۰ درصد بیشتر از دیگران است، این خطر در زنان مبتلا به خروپف گاهی تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
محققان بر این باورند که ارتعاشات ناشی از خروپف منجر به ضخیم شدن شریان‌های کاروتید بسیار نزدیک به گلو می‌شود. ضخیم شدن این شریان‌ها، یکی از اولین نشانه‌های دو بیماری دیگر، یعنی سخت شدن شریان‌ها و سکته‌های قلبی و مغزی است.
در حال حاضر این بیشتر گمانهزنی است و دلایل  پشت این ارتباط بهطور کامل معلوم نشده است. با این وجود، این امر دلیل مهمی است تا در مورد زنانی که دچار خروپف هستند با احتیاط برخورد کنیم. دیگر عوامل خطر مربوط به بیماری قلبی که زنان مبتلا به خروپف دچارش هستند کدام اند؟
وزن یک عامل مهم است: چند کیلو کاهش وزن میتواند در هر کسی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و خصوصا کلسترول خون را کاهش دهد. ترک سیگار یکی دیگر از احتیاط های خوب است. ورزش برای یک قلب سالم حیاتی است و به همه توصیه میشود، مخصوصا به افراد دچار خروپف. یک فرد مبتلا به خروپف مزمن که دارای کلسترول بالا یا فشار خون است، باید به دنبال درمان باشد تا بتواند چنین شرایطی را تحت کنترل قرار دهد.
همچنین این ایده میتواند خوب باشد که به عامل خروپف خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا راهی برای درمان آن وجود دارد یا نه. یک پزشک متخصص میتواند تعیین کند آیا راهکاری وجود دارد که به حل این مشکل کمک کند، چه از راه غیر جراحی و چه با عمل جراحی (در مورد شرایط جدیتر).

 

 

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *