داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

شفاف کردن پوست با ماسک های صورت خانگی

هیچکس از داشتن پوستی شفاف و بدون لک بدش نمی‌آید؛ اما اینکه از چه روشی برای شفاف‌سازی پوست استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. استفادۀ بیش از اندازه از لوازم آرایشی نامرغوب نه تنها مشکل‌تان را برطرف نکرده، بلکه در گذر زمان حتی می‌تواند سلامتی پوست را به خطر اندازد. پیشنهاد ما برای شفاف کردن پوست، استفاده از ماسک های صورت خانگی است که تهیۀ آنها بسیار راحت می‌باشد. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

ماسک های صورت

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که سبب روشن شدن پوست می‌شود و به سبب داشتن ویژگی‌های مخصوص لکه‌های پوستی را از بین می‌برد با هر بار استفاده از ژل این گیاه مقدار زیادی از لکه‌های پوستی از بین می‌روند. در واقع آلوئه ورا یکی از بهترین ماسک های صورت برای شفاف سازی پوست میباشد.

ماسک ماست و زردچوبه

نور آفتاب دارای اشعه‌های بسیار مضر است و همین اشعه‌ها سبب لک شدن پوست صورت می‌شود. ماست ترش و زردچوبه از جمله مواد غذایی هستند که این لکه‌های خورشیدی را از بین می‌برند و در کنار هم یکی از بهترین ماسک های صورت میباشند. پس برای از بین بردن این لکه‌ها و برای داشتن پوستی شفاف این ۲ ماده غذایی را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. همچنین مخلوط دوغ و جو هم لایه برداری مناسب برای پوست است.

ماسک آب لیمو

آب لیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک به عنوان یک روشن کننده قوی شناخته می‌شود. برای به دست آوردن نتیجه‌ای حیرت انگیز و برای داشتن پوستی شفاف گلاب، آب خیار و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.

ماسک سیب زمینی

برای داشتن پوستی سفید یک سیب زمینی را رنده کنید و سپس آنرا از یک صافی رد کنید و آب سیب زمینی را بر روی پوست خود بمالید تا پوستی سفید را برای خود به ارمغان آورید.

ماسک عسل و دارچین

برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای پوست هر روز به مدت ۱۵ دقیقه مخلوطی از عسل و پودر زعفران ساییده شده را روی لکه‌ها یا جوش‌های صورت خود بگذارید همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هر روز صبح به مدت ۲۰ دقیقه آنرا بر روی پوست خود قرار دهید.

روغن کرچک

اگر لکه‌های قهوه‌ای پوستتان سبب نارضاییتان شده است و می‌خواهید سریعا از دستشان رها شوید هرشب قیل از خواب صورتتان را با روغن کرچک چرب کنید. پس از گذشت مدت ۲ ماه تاثیر بسیار مثبت آن‌را مشاهده کنید.

برگ نعنا و ریحان همراه با گلاب

صد گرم برگ ریحان، نعناع خشک و پودر شده را با هم مخلوط کنید. سپس کمی پودر زردچوبه و گلاب را به آن بیافزایید و خمیری یکدست با آن‌ها تهیه کنید. یک روز در میان به مدت ۲ هفته بر روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از ۱۰ تا دقیقه، با آب ولرم آن را بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *