داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

درمان تاندونیت با روش های خانگی

تاندونیت به ناراحتی یا التهاب تاندون‌ها گفته می‌شود؛ تاندون‌ها اساسا نوارهای زخیمی در بدن ما هستند که استخوان‌ها و عضلات را به یکدیگر وصل می‌کنند. تاندونیت ممکن است در هر قسمتی از بدن بروز پیدا کند، اما بیشتر در نواحی آرنج، زانو، انگشت شست، شانه‌ها، باسن یا تاندون‌های آشیل رایج است. در این مطلب به بررسی درمان تاندونیت با روش‌های خانگی می‌پردازیم.

درمان تاندونیت

استراحت کنید

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» تاندونیت معمولا در اثر یک آسیب به وجود می‌آید، به همین دلیل بسیار مهم است که اجازه دهید تا تاندون‌های آسیب‌دیده به خوبی استراحت داشته و کاملا بهبود پیدا کنند. مدت زمان لازم برای استراحت و بازگشت به فعالیت‌های قبلی، به حد و موقعیت تاندونیت بستگی دارد. برای بازگشتن به فعالیت‌های قبلی یا تمرینات ورزشی که شامل تاندون آسیب‌دیده می‌شوند، باید بسیار احتیاط کرده و حرکات را آرام شروع کنید.

مصرف میوه و سبزیجات

مواد غذایی گیاهی نظیر میوه‌ها و سبزیجات، بعلت داشتن طیف وسیعی از مواد مغذی، به طور طبیعی ضد التهابی هستند. سعی کنید برای مصرف میوه و سبزیجات تنوع به خرج داده و این موارد را در رژیم خود جای دهید: سبزیجات برگدار تیره، انواع کلم، پیاز، سیر، کدو، هویج، فلفل‌ها، سیب، انار و… .

اسیدهای چرب امگا ۳

چربی‌های امگا ۳ در روغن و دانه‌های کتان، دانه‌های چیا، بذر شاهدانه، گردو و روغن گردو، سبزیجات برگدار و ماهی‌های چرب یافت می‌شوند و بعلت داشتن خاصیت ضد التهابی قوی، می‌توانند برای درمان التهاب تاندون‌ها مفید باشند. منابع امگا ۳ را به رژیم‌غذایی خود اضافه کنید.

فلفل تند

هر نوع فلفل تندی حاوی ترکیبات ضد التهابی بسیار قوی به نام «کپسایسین» است. این فلفل‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا درد و التهاب ناشی از تاندونیت را کاهش دهید.

آناناس

برای درمان تاندونیت ، آناناس تازه و خام را با شکم خالی میل کنید. این میوه حاوی ترکیبی به نام بروملین است که قابلیت کاهش انواع درد و التهاب را داراست.

بروملین

مکمل‌هایی که حاوی بروملین هستند را مصرف کنید تا از فواید این آنزیم طبیعی بهره‌مند شوید. مکمل بروملین را با شکم خالی و حداقل ۲۰ دقیقه قبل از غذا و ۱ ساعت بعد از غذا میل کنید، تا این آنزیم بتواند به خوبی بر روی تاندون‌ها و سایر نواحی ملتهب بدن متمرکز شود.

کورکومین

عصاره‌ای که از ادویۀ زردچوبه بدست می‌آید و معمولا از آن در آشپزی استفاده می‌کنند. کورکومین انتخابی عالی برای درمان تاندونیت و مقابله با التهاب است. مطالعه‌ای که در مجلۀ Journal of Biological Chemistry منتشر شد نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند در درمان تاندونیت موثر باشد.

طب سوزنی

سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی تایید می‌کند. طب سوزنی به افزایش جریانِ انرژیِ درمانی در سراسر بدن کمک کرده و همچنین سرعت مکانیسم‌های بهبودیابی را بالا می‌برد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *