آشپزیکیک و شیرینی

دستور تهیه کیک گاتوشا شکلاتی

کیک گاتوشا از دسته کیک های خیس محسوب میشود که بعداز پخت با سسى ازخود موادش تهیه شده، پوشانده و سرو می‌گردد. این کیک بسیار لطیف و خوش طعم و خوش عطر می باشد. شما میتوانید این کیک خوشمزه را تنها در مدت زمان ۴۰۰ دقيقه  آماده کرده و از مهمان ها پذیرایی کنید. دراین بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شمارا با طرز تهیه کیک گاتوشا که جزو کیک های خیس بوده و طرفداران بسیاری بویژه درمیان کودکان دارد آشنا نماییم.

مواد اولیه برای تهیه کیک گاتوشا

روغن مایع:  یک پیمانه
شکر:  یک پیمانه
شیر: نصف پیمانه
پودر کاکائو:  نصف پیمانه
تخم‌مرغ:  دوعدد
آرد سفید:  یک‌پیمانه
بکینگ پودر:  یک قاشق غذاخوری(سرخالی)
نمک: یک پنس
وانیل: مقداری
نسکافه:  یک قاشق غذاخوری(درصورت تمایل)

طرز تهیه کیک گاتوشا

طرز تهیه کیک گاتوشاطرز تهیه کیک گاتوشا

  • درابتدا شیر و شكر رو با همزن برقی چند دقیقه مخلوط می‌کنیم تاشکر به طورکامل با شير حل بشود. سپس پودر کاکائو و نسکافه و روغن مایع را به آن اضافه میکنیم وبقدری مخلوط می‌کنیم تا سس لطیف و يك دست بشود. تقریبا پنج الی شش قاشق غذاخورى ازسس را برداشته وکنار میگذاریم.
  • اکنون تخم‌مرغ ها را با وانيل به مابقی سس شکلاتی اضافه میکنیم و به طور کامل به‌هم میزنیم. آرد، نمک و بکینگ پودر را الک کرده وبه مایع اضافه میکنیم و درحد مخلوط شدن هم میزنیم ودر قالب میریزیم سپس درفر ١٨٠ درجه سانتى گراد که ازقبل گرم شده قرارمیدیم و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه میدهیم به طورکامل پخته و آماده شود.
  • بعداز گذشت ٣٠ دقيقه با استفاده از سیخ چوبی چک کنید اگر کیک مغزپخت شده باشد خارج کنید و توجه داشته باشید نبايد زیاد درفر بماند زیراکه خشک میشود و این کیک بافت نرم و لطیفی دارد. زمانی که کیک را خارج کردین اجازه دهید از دمابیفته و كاملا خنک شود سپس سس شکلاتی غلیظ ( كه از قبل نگه داشتيم ) را به روی آن بریزید.
  • آرد، بکینگ پود و نمک را فقط درحدمخلوط شدن كمى با همزن بزنید زیراکه اگر زیادبزنید بافت کیک سفت میشود.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *