تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

هسته های ضد سرطان و روش مصرف آنها

هسته میوه ضد سرطان : متاسفانه بیماری سرطان روز به روز در جامعه بیشتر می شود و عده ای از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند . تا امروز شیمی درمانی پرکاربردترین تکنیک مقابله با این بیماری بوده است اما متأسفانه همین شیوه ی درمانی به سلول های سالم و ارگان های دیگر نیز آسیب می زند . به نظر می رسد بهترین شیوه ی مقابله با این بیماری پیشگیری باشد. می توان با موادی طبیعی که خواصی ضدسرطانی دارند و فاقد عوارض جانبی هستند به جنگ این بیماری مهلک رفت .

برای اینکه خود را در مقابل این بیماری ایمن کنید بهتر است با استفاده از منابع و مواد غذایی طبیعی ضد سرطان به جنگ با این بیماری مهلک برویم. در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم ۴ هسته میوه ضد سرطان به همراه  روش مصرف آنها را معرفی نماییم . همراه ما باشید .

هسته های ضد سرطان

۱ – هسته ی انگور

4 هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها
۴ هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها

هسته ی انگور منبع غنی آنتی اکسیدان ها است و با سلول های سرطان زا مقابله می کند .  عصاره ای که از هسته ی انگور به دست می آید منبع غنی آنتی اکسیدان ها، بیوفلاونوئیدها و ترکیبی فعال به نام B2G22 است که با سلول های سرطان زا مقابله می کنند .

خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست ، پروستات و سینه می شوند.

چگونگی مصرف هسته ی انگور

هسته ی انگور را خارج کرده بشویید و خشک کنید . آن ها را آسیاب کرده و یا به صورت درسته در اسموتی ها یا آب میوه های خانگی بریزید . اگر هسته ی انگور را به همراه انگور درسته مصرف می کنید حتماً آن را به خوبی بجویید تا راحت تر هضم شوند.

۲ – تخم کتان

4 هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها

بذر کتان حاوی میزان زیادی لیگنان است و یک ضدسرطان قوی محسوب می شود .  دانه یا بذر کتان در بین مواد غذایی، یک ضدسرطان قوی محسوب می شود؛ چون حاوی میزان زیادی لیگنان است .

تخم کتان می تواند سبب کاهش کلسترول خون و همچنین پایین آمدن قند خون گردد. فیبر محلول موجود در تخم کتان می تواند سبب کاهش کلسترول گردد و از افزایش پلاک در خون جلوگیری کند و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که می تواند منجر به افزایش فشار خون و در نهایت سکته و حملات قلبی گردد، جلوگیری و پیشگیری نماید.

چگونگی مصرف تخم کتان

بهتر است دانه های تخم کتان را در منزل آسیاب نمایید . از آنجایی که تخم کتان یک دانه روغنی است، خرید تخم کتانی که قبلاً آسیاب شده، ممکن است گذشت زمان سبب اکسیده شدن آن گردد، در حالی که شما می توانید دانه های تخم کتان را خریداری کرده و به هنگام مصرف و به میزان نیاز خود، آن را با آسیاب برقی در منزل آسیاب نمایید و به شکل پودر درآورید و مصرف کنید.

۳ – هسته ی زرد آلو

4 هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها

هسته ی زردآلو حاوی ویتامین B17 است که به عنوان ماده ای ضدسرطان عمل می کند . هسته ی زردآلو حاوی میزان زیادی ویتامین B17 است که در بدن ما به عنوان ماده ای ضدسرطان عمل می کند. این ویتامین برای پیشگیری از این بیماری و همچنین درمان آن مؤثر است . بهترین منبع ویتامین B17 زردآلو و هسته ی آن است چون مکمل های موجود در بازار فاقد آنزیم ها و کوفاکتورهای موجود در این ماده ی غذایی است .

چگونگی مصرف هسته ی زرد آلو

برای مصرف این هسته کافی است آن ها را بشکنید و مغز آن را میل کنید . برای کاهش طعم تلخ برخی هسته ها کافی است آن را با مواد غذایی دیگر مانند جوز هندی، پودر نارگیل و غیره مخلوط کنید . بد نیست خاطر نشان کنیم که مصرف بیش از اندازه هسته زردآلو می تواند منجر به مسمومیت و حتی بعضی اوقات مرگ شود پس در مصرف هسته زردآلو زیاده روی نکنید.

۴ – هسته ی سیب

4 هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها

هسته ی سیب حاوی ترکیبات طبیعی و قوی در برابر سرطان است . شاید هسته ی سیب به نظرتان بی ارزش و دور ریختنی باشد . تأثیر هسته ی سیب در مقابله با رشد سلول های بدخیم در سرطان های مختلف به طور علمی به اثبات رسیده است.

هسته ی سیب قادر است از رشد سلول های سرطانی در کولون ، ریه، پروستات، پانکراس، سینه و معده جلوگیری کند . ترکیبات فوتوشیمیایی موجود در هسته ی سیب چندین برابر آدریامایسین (یکی از داروهای شیمی درمانی رایج) قادر هستند که رشد سلول های سرطانی را به تأخیر بیندازند.

نکته ی جالب این است که این ترکیبات طبیعی با تخریب سلول های سرطان زا تهدیدی برای سلول های سالم محسوب نمی شوند. البته حواستان باشد که هسته ی سیب حاوی میزان اندکی سیانور است و چنانچه به میزان زیادی مصرف شود ممکن است مرگبار باشد.

چگونگی مصرف هسته ی سیب

برای مصرف این هسته کافی است بعد از کندن پوست سیب ، اقدام به قاچ نمودن آن نموده و هسته آن را میل کنید .

منبع:  بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *