آشپزیغذای بین المللی

طرز تهیه پاستا کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی

واژه بروکلی از کلمه لاتین (brachium) برگرفته شده است که درزبان لاتین به مفهوم شاخه است. نخستین بار بروکلی در ایالت کالابریای ایتالیا پرورش داده شده بود و نام کالابریز به آن داده شد سپس بعدها به‌آن نام بروکلی دادند. بروکلی از دسته کلم ها است و مناسبترین فصل برداشت آن پاییز و زمستان است. ساقه بروکلی بهتراست سفت و سر آن بنفش یا سبز تیره باشد. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه شوید تا شمارا با طرز تهیه پاستا کلم بروکلی غذایی که سرشار از انواع مواد مغذی است آشنا نماییم.

بروکلی حاوی ماده‌ای به نام سولفوراخان است که بااستفاده از آن تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی رابه صورت چشمگیری کاهش می دهد. همچنین از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه در انسان جلوگیری می کند.

مواد لازم پاستا کلم بروکلی

پاستا: یک بسته ۵۰۰ گرمی
کلم بروکلی:  دوپیمانه
اسفناج بخارپز شده:  دوپیمانه
میخک:  دوعدد
سیر:  ۶حبه
پنیر پارمیزان:  یک چهارم پیمانه
بادام هندی:  یک چهارم پیمانه
روغن زیتون:  یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل:  به میزان لازم
آب:  یک چهارم پیمانه

طرز تهیه پاستا کلم بروکلی

پاستا کلم بروکلی
پاستا کلم بروکلی
  • بادام هندی را درون ماهیتابه ای ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا بوی معطر آن درآید.
  • بادام هندی (تفت داده شده)، اسفناج، میخک، سیر، پنیر پارمزان، روغن زیتون، نمک، فلفل و آب را درون دستگاه غذاساز ریخته و اجازه دهید تاکاملا مواد صاف و یکدست شود (ترکیب مواد باید کاملا غلیظ و صاف شود، حتی می توانید مقدار آب را کم یا زیاد کنید).
  • قابلمه ای حاوی آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، سپس پاستارا به همراه مقداری نمک و روغن درون آن بریزید تاپاستا بپزد. در ۵ دقیقه آخر کلم بروکلی را به آن افزوده و آبکش کنید.
  • درمرحله آخر سس آماده شده رابه مخلوط پاستا و کلم بروکلی افزوده و ترکیب کنید. بعد آن را داخل ظرفی سرو کنید.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *