درمان بیماری خود ایمنی با مواد غذایی - مجله سلامتی عطارباشی

درمان بیماری خود ایمنی با مواد غذایی

بیماری خود ایمنی به عارضه‌ای گفته می‌شود که در اثر عملکرد اشتباه و اختلالات سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد. برای درمان بیماری خود ایمنی حتما باید زیر نظر پزشک باشید و با مشورت او از غذاهای ضدالتهابی که در ادامه معرفی میشود استفاده کنید.

درمان بیماری خود ایمنی

نارگیل

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی‌گرین» شما می‌توانید از نارگیل، روغن نارگیل و کرم نارگیل در آشپزی استفاده کنید. نارگیل منبعی عالی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد. برای کاهش التهاب و درمان بیماری خود ایمنی ، روغن‌های التهاب‌‌زا موجود در آشپزخانه را با روغن نارگیل جایگزین کنید. روغن‌های التهاب‌زا مانند روغن ذرت می‌توانند به سلولهای بدن آسیب رسانده و وضعیت بیماری خود ایمنی را وخیم‌تر کنند.

آووکادو

مدت‌ها قبل برخی تصور می‌کردند که آووکادو میوه‌ای مضر و سرشار از چربی است که باید از مصرف آن اجتناب کرد. اما با گذشت زمان مشخص گردید که آووکادو یکی از سالم‌ترین و بهترین میوه‌هاست؛ آووکادو سرشار از مواد مغذی (ویتامین‌های کا،ٍ ث، ب۶ و ای) می‌باشد. این میوه همچنین منبع خوبی از چربی‌های سالم، فیبر و پتاسیم بوده و میزان کربوهیدرات، کلسترول و سدیم آن بسیار کم می‌باشد.

مارچوبه

این گیاه منبع بسیار خوبی از فیبر، فولات، ویتامین‌های آ، ث و پری‌بیوتیک‌ها (موادی که برای رشد باکتری‌های مفید روده لازم هستند) است. این سبزی مغذی سرشار از ماده‌ی سم‌زدایی به نام «گلوتاتیون» است که می‌تواند در درمان بیماری خود ایمنی موثر باشد. این ماده همچنین برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد، سرطان و التهاب مفید است.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یک ماده‌ی غذایی معجزه‌آساست! پروتئین و چربی‌های مفید موجود در این ماده‌ی غذایی، آن را به گزینه‌ای عالی برای سیر نگه داشتن شکم و جلوگیری از پرخوری تبدیل می‌کنند. تخم‌مرغ همچنین منبع خوبی از روی، ویتامین‌های آ، دی، ای و کا می‌باشد. مهم نیست تخم‌مرغ را چطوری بپزید، این غذای پرخاصیت برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از بیماری متابولیک، تقویت چشم، کبد، پوست و مغز مفید است. هم زرده و هم سفیده‌ی تخم‌مرغ ارزش غذایی بالایی دارند و پیشنهاد می‌شود هر دو قسمت را مصرف کنید.

ماهی‌های چرب

شک و تردید درباره‌ی ماهی‌های خال‌خالی، ساردین و موتوماهیان زیاد است. اما باید بدانید که این ماهی‌ها منبع فوق‌العاده‌ای از مواد مغذی بوده و می‌توانند به کاهش فشارخون، جلوگیری از تجمع چربی در شریان‌ها، کاهش درد مفاصل و… کمک کنند. پیشنهاد ما این است که حتما ماهی‌های چرب را در رژیم غذایی خود جای دهید.

سبزی‌های ریشه‌ای

هویج، تربچه، ترب و سایر سبزیجات ریشه‌ای فوق‌العاده مفید بوده و جایگزینی عالی برای غلات می‌باشند. مواد مغذی موجود در این سبزی‌های نقش مهمی را در مبارزه با بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت ایفا می‌کنند. می‌توانید به راحتی این سبزی‌ها را برش زده و در انواع غذاها استفاده کنید.

منبع: گیاه یاب

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *