3 حرکت ورزشی عالی برای لاغر شدن - مجله سلامتی عطارباشی

۳ حرکت ورزشی عالی برای لاغر شدن

مقاله در یک نگاه

برای لاغر شدن و کاهش وزن، ورزش های بسیاری وجود دارد. تمرین با کتل بل تمام ماهیچه ها را مورد هدف قرار می دهد، حرکات ورزشی اینتروال با شدت بالا، موجب چربی سوزی در مدت کوتاه و ادامه ی چربی سوزی پس از آن می شود و حرکات یوگا با افزایش تمرکز و آگاهی نسبت به حجم غذای مصرفی، موجب کاهش وزن شما می شود.

یکی از بهترین کارهایی که می تواند به لاغر شدن و کاهش وزن شما کمک کند، ورزش است. البته شاید همه ی ورزش ها نتوانند به اندازه ی کافی به لاغر شدن شما کمک کنند، اما برخی ازآنها که در ادامه به آنها اشاره شده، شما را به اهداف کاهش وزنتان نزدیک تر می کنند. این سه حرکت ورزشی مشهور و جالب، موجب سوزاندن چربی ها و تون دادن به عضلات شما تنها با ۳۰۰ دقیقه یا کمتر در هفته می شود. یکی از بهترین نکات در مورد این ورزش آن است که برای انجام آن به باشگاه نیز احتیاج نخواهید داشت و به راحتی می توانید آنها را در خانه انجام دهید.

از کتل بل استفاده کنید

یکی از مزایای استفاده از کتل بل این است که حرکات ورزشی با این وسیله، چندین گروه از ماهیچه های شما را به طور همزمان درگیر می کند. این وسیله، شانه ها، شکم، کمر، ران ها، باسن و بازوهای شما را مورد هدف قرار می دهد و به مرور باعث لاغر شدن تان می شود. بدن شما از فواید بی نظیر ورزش با این وسیله، بهره می برد و این حرکت را با حرکات ورزشی دیگر همچون دویدن و حرکات کاردیو می توان تلفیق کرد. اگر برای اولین بار می خواهید از کتل بل استفاده کنید، با وزنه های ۴ تا ۸ کیلویی شروع کنید.

تمرینات اینتروال با شدت بالا انجام دهید

امروزه، حرکات ورزشی اینتروال با شدت بالا، شهرت زیادی پیدا کرده چرا که یکی از بهترین روش های چربی سوزی و تون دادن به عضلات، در کمترین زمان ممکن است. این حرکت ورزشی دارای نسبت اینتروال ۲ به ۱ است. بدین معنا که ابتدا به مدت ۲ دقیقه تمرین های ورزشی با شدت پایین یا کم انجام می دهید و سپس شدت آن را بالا برده و این حرکات را در مدت ۱ دقیقه انجام دهید. این ورزش به شما کمک می کند در مدت کمتر، انرژی بیشتری بسوزانید و سوخت و ساز بدن شما حتی تا پس از تمرین های ورزشی نیز ادامه داشته باشد.

یوگا کار کنید

اگر نمی توانید برای انجام تمرین های یوگا به باشگاه بروید، آن را در خانه انجام دهید. تنها ۲۰ دقیقه تمرین های یوگا در روز موجب کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و افزایش ارتباط با بدن می شود. حرکات یوگا، از آنجا که تمرکز ذهن و در نتیجه آگاهی نسبت به حجم غذای مصرفی و سرعت مصرف غذا را افزایش می دهد، موجب کاهش می شود.

همواره آب بنوشید

 

یکی از نکات مهمی که باید آن را رعایت کرد، این است که همه ی این تمرین های ورزشی، زمانی به حداکثر تاثیر خود می رسند که با نوشیدن آب و آبرسانی به بدن همراه باشند. هیچ چیز بدتر از کم آبی بدن در طول تمرین های ورزشی و پس از آن نیست. بنابراین همواره در هنگام حرکات ورزشی، یک بطری آب در کنار خود داشته باشید تا انرژی شما را در طول تمرین حفظ کند.

منبع: برنافیت


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *