بارداریپرهیزاتسلامتی

مصرف شیرینی در دوران بارداری عامل ابتلا به آسم در نوزاد

همه زنان جهان با هوس‌های بارداری آشنایی دارند و همواره سعی می‌کنند که این هوس‌ها را در دوران بارداری برطرف کنند. با این‌حال، اگر در دوره ۹ ماهه بارداری شدیدا با هوس شیرینی‌ها مواجه شدید،‌ تحت هیچ شرایطی نباید در استفاده از استفاده از خوراکی‌های شیرین زیاده‌روی کنید. به‌گفته محققان، زیاده‌روی در مصرف خوراکی‌های شیرین در دوران بارداری می‌تواند با مبتلا شدن نوزاد به آسم مرتبط باشد.

یافته‌های این محققان نشان می‌دهند که اگر زنان باردار از محصولاتی مانند نوشیدنی‌های شیرین و گازدار، و غذاهای فرآوری‌شده در دوران بارداری استفاده کنند، شانس مبتلا شدن کودک به بیماری‌های التهابی را افزایش می‌دهند.

محققان دانشگاه Queen Mary در این مطالعه، وضعیت دو گروه از زنان باردار را با همدیگر مقایسه کردند: زنانی که مصرف حداکثری از قندها دارند، یعنی برابر با بیش از ۵ قاشق چای‌خوری یا دو قوطی کوکا در روز؛ و زنانی که مصرف حداقلی از قندها را رعایت می‌کنند. علاوه بر این مقایسه، عوامل مختلفی هم برای بررسی دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار گرفتند:‌ عوامل اجتماعی، جنبه‌های مختلف رژیم غذایی مادر و ویژگی‌های فردی مادر.

درنهایت مشخص شد که شانس ابتلا به آسم در کودکان متعلق به زنان گروه اول، ۱ در ۵ است، درحالی که این نسبت در کودکان متعلق به زنان گروم دوم به ۱ در ۱۰ می‌رسد. این محققان به همه زنان باردار توصیه می‌کنند که اصول استاندارد تغذیه‌ای را رعایت کنند و هرگز در مصرف خوراکی‌های شیرین در دوران بارداری زیاده‌روی نکنند.*۹

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *