پرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

آشنایی با انواع داروهای ضد آلرژی.

برای مقابله با آلرژی با این موارد آشنا شوید و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید

برای مقابله با آلرژی بایدها و نبایدها را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب نه‌تنها از داروهای ضد آلرژی برایتان سخن خواهیم گفت، بلکه از انواع آن‌ها نیز پرده برمی‌داریم.

گشادکننده‌های برونش

آلرژی‌ها معمولاً روی آسم تأثیر می‌گذارند. اگر از آسم و حملات آن رنج می‌برید، پزشک شما برایتان نوعی ماده‌ی استنشاقی تجویز خواهد کرد. این دستگاه دوز مشخصی از دارویی به نام برونکودیلاتور را به بدن شما می‌رساند. اگر حمله‌ی خیلی سختی نداشته باشید، تنها دو الی سه بار استنشاق کردن این ماده، عضلاتی که راه تنفس شما را تنگ کرده‌اند راحت و باز می‌کند.

اپینفرین‌های تزریقی

اگر در معرض حملات خطرناک آلرژی که می‌تواند جان شما را به خطر بی اندازد قرار دارید (پزشکان به این نوع حملات آنافیلاکسی می‌گویند)، به این نوع از داروهای ضد آلرژی نیاز دارید. این تزریق کننده‌ی خودکار می‌تواند عکس‌العمل‌های مرگ‌آسا به غذا، داروها یا نیش حشرات را که می‌توانند باعث بسته شدن راه تنفسی شما شوند، خنثی کند. این عکس‌العمل‌ها اگر به‌سرعت جلوگیری نشوند می‌توانند باعث مرگ بیمار شوند.

کرم‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های پوست

از دیگر انواع داروهای ضد آلرژی می‌تواند به کرم‌ها و نرم‌کننده‌های پوست اشاره کرد. کرم‌های نرم‌کننده و هیدروکورتیزون را حتماً به همراه داشته باشید. نرم‌کننده‌ها می‌توانند پوست خشک و احساس خارش را از بین ببرند. همچنین کرم‌های هیدروکورتیزون التهاب پوست را کاهش می‌دهد. اگر به اگزما دچار هستید، پزشک شما داروهای قوی‌تری نیز برایتان تجویز خواهد کرد.

همچنین توصیه‌ی جدی ما به شما (اگر به آلرژی‌های خطرناک دچار هستید) این است که حتماً دستبند یا گردنبندی داشته باشید که رویش به نوع آلرژی شما اشاره‌شده باشد. زیرا زمانی که به حملات آلرژی دچار شدید، این اطلاعات می‌تواند شما را از مرگ نجات دهد. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که حتماً یک جعبه امداد آلرژی برای خود تهیه کنید و داروهایی را که به شما معرفی کردیم درونش نگهداری کنید و همه‌جا با خود ببرید. همچنین می‌توانید چند جعبه داشته باشید. یکی برای خانه، یکی ماشین و دیگری محل کار.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *