درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

کم شدن طول عمر با نشستن زیاد!

اگر زمان نشستن خود را به کمتر از 3 ساعت در روز کاهش دهید، 2 سال به عمرتان اضافه می‌شود. نشستن زیاد طول عمر را کم می‌کند و یک تهدید جدی برای سلامتی به حساب می‌آید.

کم کردن زمان تلویزیون دیدن (که بسیاری از ما اینکار را نشسته انجام می‌دهیم) به کمتر از 2 ساعت تقریباً طول عمر افراد را تا 1.4 سال افزایش خواهد داد.

بزرگسالان آمریکایی به طور متوسط 55% وقت خود را بی تحرک و غیر فعال هستند.

بی تحرکی که شامل نشستن طولانی مدت است با دیابت و مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته‌ی مغزی در ارتباط است.

نشستن یک عامل خطر است نه یک بیماری. همچنین این خطر قابل مقایسه با خطر چاقی و تقریباً در سطح خطر مصرف سیگار قرار می‌گیرد.

ما می‌نشینیم و غذا می‌خوریم و معمولاً تمایلی به ایستادن نداریم. اما باید این عادت را کنترل کنیم.

کمتر بنشینید، بیشتر حرکت کنید، طولانی‌تر زندگی کنید

زمانی که همه کمتر بنشینند جهان چگونه به نظر خواهد رسید؟

در برخی شرکت‌ها به جای میز و صندلی استاندارد از میز تردمیل یا میز ایستاده استفاده می‌کنند. به جای ایمیل زدن به همکارتان، بروید و با او صحبت کنید. همچنین برگزاری جلسات به صورت قدم زنان باید جایگزین نشستن افراد پشت میزهای گرد شود.

محققان با استفاده از داده‌های بررسی و نظرسنجی تغذیه و سلامت ملی (NHANES) مدت زمانی که بزرگسالان آمریکایی صرف نشستن و تلویزیون دیدن می‌کنند را بررسی کردند.

آن‌ها در نهایت تأثیری که یک عاملی مانند نشستن در سطح جمعیت می‌تواند داشته باشد را تخمین زدند.

مستقل از وزن و فعالیت بدنی و سایر عواملی که می‌توانند منجر به بیماری‌های طولانی مدت شوند، هرچه بیشتر بنشینیم احتمال ابتلا به بیماری‌های بد برای بدن بیشتر می‌شود.

گری سیگمن (Garry Sigman) مدیر برنامه‌ی چاقی اطفال مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در می‌وود نیز معتقد است: بدن ما به گونه‌ای است که نیاز داریم برای زنده ماندن راه برویم نه اینکه بنشینیم و اکنون در جامعه‌ی مدرن امروزی شرایط به گونه‌ای است که بیشتر می‌نشینیم و این روند به دلایل زیادی برای سلامتی ما مضر است.

او در ادامه می‌گوید: هرچه تحرکمان بیشتر باشد احساس بهتری نیز خواهیم داشت. اگر مجبورید پشت میز کار بنشینید، زمان ناهار قدم بزنید. اگر به خاطر سرگرمی‌یا بازی نشسته‌اید بهتر است سرگرمی‌های فعال‌تری مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *